Alla vi som gillar Maria

onsdag 10 oktober 2012

Och han ber mig skruva ner när jag spelar SongPop?!?!

Varje kväll brukar jag spela SongPop på mobilen. Jag brukar ligga i sängen och göra det. Eftersom jag är ruskigt snabb på att gissa är det inte många sekunder som hinner spelas av låten. När man svarar rätt låter det lite grann när man svarar fel låter det ingenting. Jag svarar för det mesta rätt så sammantaget låter det kanske 15 sekunder per match och jag spelar kanske 10 matcher. Alltså totalt 150 sekunder med lite musik och lite pling.
Varje kväll frågar Joakim om det inte går att skruva ner lite grann. Jag härsknar då till lite grann och förklarar att hela spelet bygger ju liksom på att jag H Ö R vilken låt det är som spelas.

Varje kväll spelar Joakim World of Tanks på datorn. Datorn står på kontoret som ligger precis utanför vårt sovrum. Det är ett spel som går ut på att han kör runt i en stridsvagn och skjuter en massa. Det spelet låter H E L A tiden. Stridsvagnen brummar, bomberna smäller samt att där är en speaker som refererar vad som händer, om han träffar sina mål och om han själv blir träffad. Jag störs inte nämnvärt av hans spelande.

Ikväll har Joakim bjudit in en kompis att vara med i samma pluton som honom. För att kunna snacka ihop sig Skypar de samtidigt som de krigar.

Hoppas att de inte tänker göra detta till en vana.

Men om ifall att det bryter ut krig här hemma - finns det någon som känner sig manad att vara speaker?

1 kommentar:

  1. Han läser väl din blogg? Så han vet vad som gäller menar jag. ;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...