Alla vi som gillar Maria

söndag 23 april 2017

Skyltsöndag vecka 16

Efter en fantastisk fredag och lördag (mer om det i ett kommande inlägg) är det dags för en av söndagens höjdpunkter nämligen att skylta :-)
I onsdags (??) blev min arbetsplats framröstad till årets butik i Kristianstad 2017 och på skylten kan ni (kanske) läsa motiveringen till varför just vi vann!



I torsdags sprang hästarna precis som jag trodde att de skulle och jag vann 987 kronor! (jag satsade 42)




Bättre start på veckans slutspurt gick ju inte att få och min nya t-shirt höll med!



Igår tog jag med min man på överraskningsdate i Simrishamn. Jag kommer att berätta mer om detta i ett senare inlägg - för tillfället visar jag vad jag hittade i skyltväg.
När vi kom dit hälsade en vintunna oss 


                                                                             till



Jag kom inte tillräckligt högt upp för att få en bättre bild på boken som någon finurligt vikt och klippt så att det visar ordet Showroom


Denna bok stod i en mer fotovänlig höjd.



 På väl valda ställen stod fantastiskt vackra vintunnor som var målade av lokala konstnärer. Det fick att köpa dem men jag hade inte den stora plånboken med mig....








Som vanligt är det BP som styr upp det här med skyltarna.

5 kommentarer:

  1. Magnifika tunnor och vikning av böckerna får (trots jag anser det är till att förstöra böcker) ett tummen upp :)

    Skyltarna blir lite i skymundan då jag koncentrerar mig på tunnor :) Den där välkommen tunnan skulle jag kunna ha där nere vid "mjölkbordet" där vår postlåda bor :)

    Din tshirt är ju verkligen passande å jag gillar den :)

    SvaraRadera
  2. 'Alltid fint med Välkommen! För det vill man vara! Din T-shirt var fin. Super.
    Din vinst gick inte av för hackor.
    Skyltsöndagskram 💙

    SvaraRadera
  3. Inte illa att bli hälsad välkommen av en vintunna, det bådar gott!
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Kul dete där med att vika böcker för det har jag provat på men det gick så sakta att jag tröttnade så jag beundrar de som gör dem i massor. De där vintunnorna var då för vackra. Häftig T shirt du har och passade ju bra. Grattis till vinsten

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig skyltning! Å stort GRATTIS till utmärkelsen, som jag tyvärr inte kunde läsa med den lilla texten. Men allt du berättat på bloggen har ju vrit så himla bra och skoj, så äntligen uppmärksammas det i större smmanhang. Bra där:-)

    Bokkonsten och vintunnorna är helt suveräna - vilka konstnärer det finns med helt olika inriktningar - så himla läckert!

    Du verkar må bra eller åtminstone bättre, vilket jag är mest glad för - förutom skyltningen alltså som var suverän:-)

    1 000 tack för den och länken:-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...