Alla vi som gillar Maria

torsdag 4 oktober 2012

Shit happens

Eftersom det är riktigt skitväder ute idag tänkte jag att det passar bra med lite skitsnack.

Jag hade ju en undersökning om er fis-attityd förra veckan och nu ÄNTLIGEN!! ska ni få ta del av resultatet.

Inte en enda av er tyckte att det var naturligt att fisa och därför inget man behöver skämmas för.

Inte heller var det någon som erkände och bad om ursäkt för att ni förpestade luften.

8% försökte spela oskyldiga genom att sniffa högt och titta er argt omkring för att ta bort misstankarna från er själva.

Och således var det hela 92% som låtsades som ingenting.

Gällande det här med fisar som inte luktar hallon tycker jag att det är jobbigare när någon annan är skyldig. Ja om det inte är en erkännare förstås men det har jag ju konstaterat att det inte finns så många. Tänk er följande scenario.

Jag är på jobbet. Jag sitter i ett konferensrum med ett gäng kollegor som jag inte är jättebekväm med. Plötsligt börjar det lukta stinkbomb. Det är inte  jag som är skyldig. Här tycker jag att det blir jobbigt. Jag har ju en del olika taktiker att välja bland.


  1. Låtsas som ingenting. Men då kommer de helt klart att tro att det är jag. Det luktar ju illa så in i h****te och undersökningen ovan visar att den skyldige nästan A L L T I D låtsas som ingenting.
  2. Säga "Det var inte jag!!". Då kommer de definitivt tro att det var jag. Den som nämnde´t klämdet´t sa alltid min morfar. 
  3. Sniffa högljutt och titta argt på mina kollegor. Då kommer de A B S O L U T tro att det är jag. Spela oskyldig är ofta ett säkert tecken på att man i själva verket är skyldig.



Så nästa gång ni fiser offentligt - det är kanske lika bra att erkänna på en gång?? Alla runtomkring kommer ändå att tro att det var du!!


2 kommentarer:

  1. Haha fick mig ett gott skratt nu på morgonkvisten:)
    Kram Linda!

    SvaraRadera
  2. Varför erkänna? Måste man fisa så måste man! Jag brukar, om jag kan, gå ut eller till ett annat rum, och då passar jag på att släppa en brakare, ingen idé att smygfisa när man är ensam ;-D

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...