Alla vi som gillar Maria

torsdag 13 september 2012

Same same but different?

Som jag skrev i morse gav jag mig iväg på en liten cykelrunda. Jag kände mig inte tillräckligt pigg för att gå en runda men cykla går ju bra. Då kan jag ju cykla pausa cykla pausa. Hörde ni att jag sjöng det där sista?? Huvudsaken var ju att jag kom ut och fick lite frisk luft. Eller ja - frisk och frisk - det är ju en definitionsfråga.

Som ni kanske vet bor jag på landet och bara på min lilla gata ligger det två stora lantbruk. För det mesta gör de inte så mycket väsen i från sig men i dag luktade det inte hallon när jag cyklade förbi.
Jag vet inte hur ni gör när ni är någonstans där det luktar illa men jag kan inte förmå mig till att andas genom munnen. Jag andas hellre genom näsan och står ut med stanken. Jag vet att luften jag andas in hamnar på samma ställe i slutändan hur jag än andas men bara tanken på att få in den illaluktande luften i munnen ger mig ståpäls på hela kroppen.

Hur andas du när det luktar illa??

4 kommentarer:

  1. Jag håller andas och hoppas att öronen andas en aning på nåt konstigt, men fungerande sätt ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är ju från landet så jag tycker inte att det är så farligt med "lantluft". Värre är det med avgaser i stan, eller den där sura stanken från sopbilen. Bläh!! Då håller jag andan och andas bara så mycket att jag inte tuppar av. / Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag lyckas "stänga av näsan" på ett sätt som jag inte kan förklara här...andas genom munnen och känner ingen lukt alls!//M

    SvaraRadera
  4. Andas genom munnen, helt klart bättre än att känna stanken. :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...