Alla vi som gillar Maria

torsdag 27 september 2012

Mysteriet tätnar.....

Större delen av eftermiddagen och kvällen gick åt till att undersöka om det är något virus eller inte på min blogg. Jag har varit i kontakt med några hjälpredor och någon får upp en virusvarning men de flesta inte. Jag har gjort 4 olika scanningar på bloggen, 1 säger att det är smittad och de 3 andra säger att den är ren.......

Nu vet jag varken ut eller in.......

Och nu precis när jag var inne på Facebook såg jag ännu ett mysterium.

I Sverige finns det 2 834 kvinnor som har Joanna som tilltalsnamn. Det finns även 3 män som Joanna som förnamn, dock inte tilltalsnamn. (källa SCB)

För att ha något att jämföra med kan jag berätta att det finns 81 800 kvinnor och 8 män som har Maria som tilltalsnamn. (källa SCB)

Vad är då så mystiskt med det här?

Jo det är så att jag känner 2 kvinnor som har Joanna som tilltalsnamn och båda fyller år på samma dag, nämligen idag! Vad är oddsen på det?

Eller känner och känner - den ena har jag aldrig träffat men jag tycker att jag känner henne ändå.

Om du vill kan du gratulera henne om du trycker här!

1 kommentar:

  1. Har inte märkt nå´t virus men krånglat har det gjort. Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...