Alla vi som gillar Maria

onsdag 4 januari 2017

Världens bästa ballad??

När jag var i tonåren var några av mina kompisar råsyntare. De gick runt och såg allmänt fåniga ut med sina haremsbyxor och sitt svarta smink men en sak förstod jag att de gillade - nämligen Depeche Mode. Även om jag var mer av en poptjej med idoler som Michael Jackson och George Michael lyssnade jag mer än gärna på DM´s låtar och var på deras konsert i Köpenhamn 1989 (??).
Mitt starkaste minne från den konserten är helt klart i mitt tycke en av deras absolut bästa låtar Somebody. 
Om jag så blir 100 år gammal kommer denna alltid att vara min favoritballad (och George Michael kommer god tvåa med Careless Whispers) och nu vill jag veta vilken som är DIN favoritballad??

Och om du har några minuter över kan du lyssna på min i klippet nedan!!







3 kommentarer:

  1. Var också mera en poptjej, men Eva Dahlgrens ballader älskade jag och det gör jag fortfarande. "Vi tänder stjärnorna" är min favo!

    SvaraRadera
  2. Bästa ballad??? Haha, såklart svarar jag Eyes without a face på den med...... Billy Idol du vet ;-) Vad svarade jag på förra gången? Bästa låt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var samma fråga fast på Facebook!!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...