Alla vi som gillar Maria

torsdag 23 augusti 2012

Höga berg och djupa dalar

I dag har varit en bra dag.

Jag har pysslat med fotografier som legat på hög i 12 år. Typ. Jag är ikapp med Pontus och snart halvvägs med tjejerna.



Jag vet inte hur många sidor det är i varje album men det är många. Det blev som ni ser fyra album med Pontusbilder. Än så länge. Jag har ju inte slutat fotografera honom. Fast det blir betydligt mindre antal bilder för varje år. Och inte en endaste fotbild de senaste 11 åren.

Sen har jag blivit beroende av Song Pop. Alla ni som spelar WF och Ruzzle mot mig. Förlåt. Jag kommer inte att ha tid att spela mot er på ett tag. Ett bra tag.

Joakim uträttade ett ärende efter jobbet. Sen åt han kvällsmat hos sina föräldrar. Alice blev arg för att han skulle få äta hos farmor och farfar eftersom farmor ALLTID lagar god mat. Vi hade fisk ikväll. Det hade svärmor oxå lagat.

Jag gjorde egen pesto på rucola till min fisk. Sjukt god.

Julia hade med sig en kompis efter skolan. Det är andra gången hon är här. När jag ropade att det var kvällsmat kom hon ner tillsammans med mina och sa : Jag ska äta här. Det hade jag inte vågat säga när jag var 12.

Tack alla ni som har sagt att jag var söt på bilden i förra inlägget. Det var därför jag la ut den. Not.

Nu ska jag ut och gå. Det blir tredje promenaden i dag. Det är bra.

6 kommentarer:

  1. Det hade nog inte jag heller vågat när jag var 12. Vad tråkigt att du överger Ruzzle jag är fortfarande fast. Är song pop på telefonen eller datorn?

    SvaraRadera
  2. Neeej gud, barn nu för tiden är mycket mer franka än var vi var! Kram

    SvaraRadera
  3. Hade inte jag heller vågat säga. Och inte mina barn heller när de var tolv. Tror inte det är så vanligt att barn säger så nu heller. Hoppas inte det i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Inget ont som inte för något gott med sig... elller hur man säger.
    Skönt att få ordning på fotona,
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag spelar också SongPop. Helt galet roligt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Morn. Song pop har verkligen slagit ut WF. Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...