Alla vi som gillar Maria

fredag 31 augusti 2012

Har man taktkänsla så har man.....

Jag fick njuta av nästan två hela dagar utan flimmer innan det drog igång igen i går kväll. Nu ligger jag här och funderar på hur jag i kväll ska jag orka ta mig till barnens lägerskola för lite fredagsmys med dem runt lägerelden. Förhoppningsvis har det värsta dragit över tills i kväll.....

Och på tal om att dra över så är det ju fredag idag och då vet ni ju vad som gäller!!

Sandra hade just fått höra att hennes farfar var död, så hon skyndade sig hem till farmor för att vara till tröst. 
Väl där frågade hon hur han hade dött... 
- Jo, svarade farmor, han dog av en hjärtattack när vi hade sex i söndags. 
Förskräckt sa Sandra: 
- Jamen det innebär ju också vissa risker när man är 94 år..! 
- Nej, nej, nej, sa farmor. Vi hade alltid sex varje söndag i takt med kyrkklockan. In på "ding" och ut på "dong". 
Hon tog en liten paus och torkade bort en tår... 
- Och hade det inte varit för den förbannade Hemglassbilen som körde förbi, så hade han fortfarande varit i livet...!!!


Ha den allra bästa fredagen alla fina därute ♥ 

3 kommentarer:

  1. Ha ha! Tack för veckans fredagsskratt!!

    SvaraRadera
  2. Nu kommer jag alltid att fnissa när den ljusblå kommer tutande in på parkeringen.
    Ha en bra dag och hoppas du får njuta av fredagsmys... i vilken form du själv vill.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...