Alla vi som gillar Maria

måndag 2 juli 2012

Maria dissar och hissar

Om någon undrar varför jag slet mitt hår igår så kommer ni att förstå varför när ni läser min diss idag.

Jag vill dissa teknik som inte funkar. Allt har strulat för mig denna helg. Det hela började med att min Runke-Per informerade alla mina Facebook-vänner att jag minsann varit ute och sprungit. En ganska lång runda. Inte nog med att jag sprang en ganska lång runda - jag sprang oerhört fort oxå. Ynka 5 minuter/km påstod han. Det är ju bara det att jag inte sprang - jag GICK. Och jag gick inte en lång runda - jag gick en ganska kort. Och jag gick absolut inte i femminuterperkilometertempo. Hoppas nu bara att Försäkringskassan och min läkare inte har någon kontakt med Runke-Per.....

Det fortsatte med att Instagram vägrade lägga ut mina bilder och någon timme senare gick det inte att gå ut på Internet på min mobil. Vidare funkade det inte att logga in på dotterns Googlekonto, Rumble har spökat, en app som jag köpte i helgen har jag betalt två gånger enligt bankkontot osv osv....

BLÄÄÄÄ för strulande teknik.

Men jag är inte sämre än att jag ska erkänna att teknik är fantastiskt. När den funkar. Därför vill jag hissa teknik som funkar.

Men nu till något helt annat. Idag ska jag börja jobba!!! Bara halvtid men ändå! Det ska bli otroligt roligt att komma tillbaks till jobbet och träffa alla mina fina arbetskamrater. Det ska bli så roligt att det nästan inte gör något att jag varit sjukskriven hela min semester och ska således jobba resten av sommaren.. Jag drömde inatt att det bjöds på jättestor fest för att fira min återkomst. Alla kvinnliga medarbetare fick varsin balklänning och alla manliga fick varsin frack. Det fanns ett stort nöjesfält och baren var fri. Nog för att jag tror att de är glada att jag kommer tillbaka men det där var nog bara en dröm......


Ha det bäst ♥


PS Jag gör ett litet semesteruppehåll med veckomatsedlarna - de återkommer till hösten!

5 kommentarer:

  1. Teknik SKA bara fungera annars är det väldigt irriterande.
    Lycka till på jobbet! Hoppas du får den finaste balklännningen haha. :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att börja jobba igen! Din semester kan du ju ta senare i sommar kanske. Klart att det ska firas att du är tillbaka och det där med fri bar var väl en utmärkt ide!

    SvaraRadera
  3. Ja funkar inte teknik så är det bara skit, det håller jag med om. Skönt att komma igång och jobba igen, ta det lugnt nu bara! Kram

    SvaraRadera
  4. Såå himla irriterande när tekniken krånglar. Man kan bli galen för mindre!!
    Hoppas du fick ett trevligt välkommnande på jobbet idag. Kanske inte som i drömmen, men ändå :)
    Jaha! Inga matsedlar under sommaren... kommer att gå ner jättemycket i vikt juh! Skojar bara... får väl försöka komma på nåt själv :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Teknik ska bara fungera punkt.

    Lite opraktiskt att jobba i balklänning kanske...

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...