Alla vi som gillar Maria

lördag 23 juni 2012

Lite fakta så här dagen efter....

När jag var ute på min dagliga promenad för en stund sedan höll jag på att bli galen av alla flugor som surrade mig runt huvudet. Det gick så långt att jag faktiskt gjorde åverkan på en ungbjörk genom att dra av en gren som jag fick vifta runt huvudet resten av rundan. Det är ju duktigt irriterande av ha flugor surrande i öronen.....

När jag gick där och viftade började jag fundera på varför de var så intresserade av mig. Jag gick  inte tillräckligt fort för att svettas - flugor brukar ju vara helt galna i svett. Jag tror inte att jag luktade värst illa - flugor är ju galna i kobajs och andra djurs exkrementer. Jag kände mig inte heller vidare söt - flugor är ju ganska förtjusta i sötsaker.

När jag kom hem vände jag mig till Google som ni ju vet att jag gör med de flesta av mina funderingar... för att bringa lite klarhet i frågan. Ganska så snabbt hittade jag svaret:


Sexuellt avvisade flugor söker tröst i alkohol!


Tydligen är hela vår skog full med stackars flugor som inte fick komma till inatt.

Och tydligen drack jag mer igår än vad jag trodde.......





10 kommentarer:

  1. hahahaha! Då hade vi ett gäng frustrerade här också. Dom var som galna i mig trots att jag bara tog ett glas öl. Fortsatt trevlig midsommarhelg önskar jag er.

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Är det så. Det förklarar varför inga flugor tog sikte på mig igår och att runt gubben var det full rulle. Kram

    SvaraRadera
  3. Haha men så roligt! ^^

    Och nej gubben är INTE kvar i tavlan som tur är. Haha. :)

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHA! Det var ju jättekul!!!!!

    Och apropå min bild; jag ser också bara tio så jag kollade på Facebook och där var det elva! Det mest sannolika är att jag tagit en annan bild till bloggen, men det är roligare att tänka att jag drack upp den elfte och slängde flaskan över axeln efteråt... ;)

    SvaraRadera
  5. hahahahaha Underbart!

    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha och då vet jag varför flugorna surrade kring svärmor idag...!

    SvaraRadera
  7. HiHi ... Ja det sätter ju både flugorna och människorna i ett nytt ljus...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Stackars.......flugor ;-)Du får skylla dig själv,hehehehe!

    SvaraRadera
  9. Hahaha, underbart.
    Ni ser ut att ha haft en go midsommar. Ha en fin söndag, kram Milla.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...