Alla vi som gillar Maria

lördag 10 december 2011

Mammor kan!

För ett tag sen bad en kollega mig om ett råd gällande blommor. Hon sa : Det kan ju du - du som är mamma!

Till barn ja! Jag är mycket bättre på att hålla dem vid liv än vad jag är med mina blommor. Som tur är....

En annan sak jag ofta blir rådfrågad om är matlagning. Oxå med motiveringen för att det kan ju jag som är mamma.

Till barn ja! De gillar Mamma Scans köttbullar med pulvermos eller stekt falukorv med snabbmakaroner. Det behöver man inte vara mästerkock för att fixa.

Annat jag ska veta för att jag är mamma är vilken skostorlek en 3-åring har, varför en 6 månader bebis vägrar sova middag, vad meningen med livet är, om en transa ska använda herr- eller damtoaletten och hur ofta man ska byta disktrasa.

Så har ni nån viktig fråga - Bring it on!!

Bild lånad på Google


Ps Vad tycker ni om min nya bloggdesign?

Det är oxå en sån sak man kan när man är mamma!! Fast med lite hjälp av Fru Gårman!

12 kommentarer:

  1. Klart du ska veta sånt, du som är mamma! Ha ha!

    När vi ändå är inne på ämnet då;
    Hur får man små barn att sova längre än 06 på helgerna. Det spelar ingen roll NÄR jag lägger dem, de vaknar ändå vid 6 och är bara grinigare... :-P

    SvaraRadera
  2. Mammor ska ju kunna allt och lite till! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, det där har jag också märkt av! Och eftersom jag är trebarnsmamma så förväntas jag veta var universum slutar också ;-)

    SvaraRadera
  4. Börjat läsa din blogg varje dag! Tack för rolig läsning och allt du delar med dig av!

    SvaraRadera
  5. Haha! Kommer inte på någon fråga just nu, ber om att få återkomma ;-). Däremot vill jag ge tummen upp för nya bloggdesignen! Jättefint!

    SvaraRadera
  6. Västgötskan - jag hade samma problem med mina när de var små. Det löste sig när de lärde sig att sätta igång TV:n!

    Anki - detsamma önskar jag dig!

    Susanne - det kan vi ju med!

    Mallan - var slutar det då? ;)

    Carina - roligt att du gillar min blogg!

    Gina - tack! Ser fram emot nån klurig fråga en annan dag då!

    SvaraRadera
  7. När mina ungar kommer och frågar något, de som tydligen ska vara orsaken till mitt obegränsade vetande, snäser jag bara: fråga inte mammma - GOOGLA!!
    Fru Gårman är en klippa och bloggen blev jättefin!

    SvaraRadera
  8. Lippe - bra svar! Både gällande Google, Fru Gårman och bloggen!

    SvaraRadera
  9. Om det där med att sköta blommor och att vara mamma hör ihop, börjar jag förstå vilken dålig mamma jag har varit...;) Bloggen ble jättetjusig!

    SvaraRadera
  10. Klart att vi mammor kan. Vi kan allting,då man tänker efter ;)
    Din bloggdesign är kanonfin!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Marina - jag har mycket svårt att tänka mig att du har varit en dålig mamma!!

    Camilla - ja visst är det så ;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...