Alla vi som gillar Maria

måndag 26 september 2011

Copy cat part II




Alltså jag tyckte det här med awarden var ett riktigt roligt sätt att få reda på lite mer om mina grannar i Blogglandia. Så jag tänkte helt enkelt skapa en egen award och se hur långt den kan vandra. Hoppas ni är med mig!

Tyckte bilden ovan var en passande symbol för min award. De flesta av er har jag ju aldrig sett men ändå finns ni här för mig! Och jag för er!


Tänkte köra samma koncept som den jag fick för ett tag sen med undantag om att bloggen ni skickar vidare till måste ha under 100 följare. Strunt i den alltså - skicka till vem ni vill. Annars är det samma upplägg nämligen fullfölj meningarna, skicka vidare till fem andra bloggare och länka tillbaka till den ni fick awarden av! Any questions on that? Inte? BRA!!

Då kör vi så det ryker!!


1. När ingen ser/hör mig så.......

2. Jag går aldrig hemifrån utan....

3. Min blogg heter som den gör för...... (Denna har jag snott av den eminenta Fru Gårman. Tror jag.)

4. Om jag våga så skulle jag......

5. Om 10 år kommer jag att................

Och så får jag väl svara oxå och föregå med gott exempel!

1. När ingen ser eller hör mig så brukar jag leta upp gamla dåliga låtar på Spotify typ Rara söta Anna med Ronny och Ragge och spela på hög volym samtidigt som jag sjunger med för fulla muggar!!

2. Jag går aldrig hemifrån utan min vodkaflaska. Nää, jag är inte smygalkis - kolla här!

3. Mitt bloggnamn kan faktiskt ha två betydelser beroende på vad jag skriver om. Antingen skriver jag något om min familj och då tolkas det som Jag och de mina i familjen. Eller så flummar jag på om något annat och då tolkar man det som Jag och de mina tankar som far runt i mitt huvud.

4. Om jag våga så skulle jag starta eget. Jag har svårt att bestämma mig inom vad men jag hade kunnat tänka mig att skriva en bok, baka lite bröd, rasta lite hundar, skriva reserecensioner (och måste då såklart resa med jämna mellanrum) göra lite bokföring (till någon med liten firma så att det inte tar så lång tid - måste ju hinna med allt annat oxå) och BLOGGA!!

5. Om 10 år är jag 10 år klokare, jag och min familj helt färdiga med vårt hus, vi har varit på minst 10 utlandsresor, barnen har troligtvis flyttat hemifrån så att jag och gubben kan göra VAD vi vill här hemma NÄR vi vill och kanske har jag skaffat en liten hund att skämma bort när barnen är utflugna. Sen har det antagligen hänt en hel del till men det vågar jag inte uttala mig om - det får tiden utvisa!


Jaha och vem ska jag då skicka vidare till?? Skulle vilja skicka till er allihop men nu bestämde jag ju att det skulle skickas till 5 st. Jag gör såhär - jag skickar till de 5 bloggare som har kommenterat flest gånger på mina inlägg. Så nu får ni vänta lite. Jag ska bara räkna lite.....

Lite meckande senare....

Det var inte så lätt men jag tror att jag fått fram 5 kandidater nu. De presenteras här nedan UTAN inbördes turordning i flest kommentarer! Det orkade jag inte räkna ut. De kommer i den ordningen de kommer helt enkelt! Gå gärna in och kolla runt lite på deras bloggar - de är väl värda ett besök!

Stattinskan

Jeanette

Camilla

Fru Gårman

Lippe


Nu ser jag fram emot att få läsa era svar tjejer! Ni vet väl vad som händer om man bryter ett kedjebrev ;)

6 kommentarer:

  1. Vad kul!
    Tackar!
    Den ska jag ta mig an någon dag.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack!!!
    Jag såg meddelandet men vet du? Din blogg uppdaterades inte hos mig idag?? Samma dag som du inte kan kommentera, jag anar en konspiration...
    Kul att läsa dina svar, ska snart ta mig an uppmaningen!
    Kramar och tack igen!!

    SvaraRadera
  3. Tack säger jag med! :) Jag tar också tag i det när jag vaknat ur koman... KRAM!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid roligt med listor. Man får, som du säger, veta mer om bloggaren bakom bloggen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack söta du. Jag ska absolut fullfölja den, för vem vågar bryta ett kedjebrev ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för titten inne hos mig! Så det är du som är upphovskvinna till den här awarden? Blir spännande att se dess resa genom Blogglandia! :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...