Alla vi som gillar Maria

onsdag 14 september 2011

Bra kvinna reder sig själv!

För många år sen var jag ute i skogen när jag plötsligt snubblade över något. Det visade sig vara en oljelampa och döm om min förvåning - det kom ut en ande när jag gned på den!!

Jag blev överlycklig och började genast fundera på vilka tre önskningar jag skulle använda. Innan jag kommit värst långt i mina funderingar började anden att tala:

- På grund av dåliga tider, räntehöjningar, global konkurrens och sådan skit får du faktiskt bara EN önskning uppfylld."

- OK, i så fall vill jag ha fred i Mellanöstern.

Jag tog fram min karta (som jag alltid har i fickan när jag är ute och går) och visade anden vilka länder jag menade.

Anden tittade på mig och undrade om jag inte var riktigt klok.

- De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Den önskan kan jag inte uppfylla. Jag är bra men inte så bra...

Jag funderade en stund.

- Då vill jag hitta en man som är omtänksam och kärleksfull, som kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet. Han ska vara trogen, snäll och inte titta på sport hela tiden. Helt enkelt, en idealisk livskamrat.

Anden kliade sig i huvudet och sa:

-Få se den jävla kartan igen......

Nu - många år senare - är jag ofta ute i skogen i hopp om att återigen snubbla över andens lampa. Jag skulle så gärna vilja berätta för honom att jag lyckades hitta den där idealiska mannen helt utan hans hjälp!!

Och så vill jag fråga om det är något jag kan göra för att hjälpa honom att uppfylla den där andra önskningen jag hade.....

3 kommentarer:

  1. Hahaha!! Men grattis iaf till at ha fått din andra önskan uppfylld!

    SvaraRadera
  2. Det var bra önskningar i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du har!!

    Ska lägga en stund på att läsa ifatt, har varit frånvarande ett tag.

    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...