Alla vi som gillar Maria

söndag 28 oktober 2018

Skyltsöndag 1.5. Typ ;-)

Eftersom jag låg sjuk i stort sett hela förra veckan blev det inte några skyltar förra söndagen men det tar jag igen i dag!!

Förra lördagen var jag i Malmö och åt för första gången på ett McDonalds som hade bordsservering!


För en vecka sen skrev min son högskoleprovet och såklart fick han med sig lite pepp från mamma!


I måndags var jag med yngsta dottern hos kiropraktorn för att få rätsida med hennes krånglande höft och knä.



I tisdags var jag hos min massör med min krånglande kropp.



I onsdags var jag som vanligt ledig och gick på en härlig långpromenad längs med Hammarsjön. Ute på Ekenabben finns denna gigantiska skruv som (jag tror) har suttit i en pump för att förhindra översvämningar. 






I torsdags hajade min inre språkpolis till när jag såg denna kartong på jobbet.


I fredags på väg till jobbet förargade jag ett gäng bilister som undrade varför jag stannade på halva övergångsstället för att fota dessa ganska charmiga symbolen för min hemstad Kristianstad som grundades av Kristian den fjärde i början på 1600-talet. 




Igår fick språkpolisen i mig ännu en tankeställare när jag gick förbi en hylla på jobbet. Eller är det kanske ett medvetet val från Heinz att stava fel? På alla andra flaskor har de ju stavat rätt....




Och sen var det söndag igen och det är snart dags att traska till jobbet där jag som vanligt kommer att mötas av denna skylt!



Som vanligt är det BP som styr upp det här med skyltarna :-)


2 kommentarer:

  1. Vilken varierad skyltning! Suveränt jobbat! Bordsservering på McDonalds har jag aldrig sett förut. Undrar om denna "nymodighet" finns i Stockholm...
    Min absoluta favo är symbolen för Kristianstad. Väl värd att fota och reta upp några bilister;-)
    Japp, du är bäst som chokladen säger.
    Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

    PS. Det där med ketchupen är faktiskt mysko tycker jag. DS.

    SvaraRadera
  2. Sista är bäst! Du har hittat många annorlunda skyltar minsann, och jag håller med om chillin! Att chilla, det känner jag till och det stavas med två L, men hmmm, visst blir man fundersam...
    Bordsservering på hamburgerhak, ja, det är vanligt i vissa länder, men där är nog arbetskraften billigare. Tack för kul inlägg

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...