Alla vi som gillar Maria

söndag 12 november 2017

Skyltsöndag vecka 45


Efter att jag lagt ut förra söndagens skyltar åkte vi till svärisarna för att bli utfodrade och då fick jag syn på denna disktrasan - som om jag känner min svärmor rätt - inte kommer bli använd utan bara pryda köket med sitt sanna budskap. 



I måndags var jag och en kompis och vandrade i Bockeboda. Vi klev rakt in i en sprängning och det var nästan otäckt att känna marken skaka under fötterna.


På hemväg åkte vi förbi denna charmiga vägskylt som jag såklart var tvungen att köra in till kanten för att fotografera.


I tisdags var jag och tre andra kompisar i Ullared och minsann om de inte sprängde där också!!


Ingen som känner oss blev förvånad att vi nästan sprängde bilen när det var dags att köra hemåt igen.


I onsdags var jag ledig och passade på att få en härlig massage hos Jennie.



Eftersom jag går och står många timmar på jobbet använder jag stödstrumpor. Eftersom de - precis som mycket annat - är väldigt billiga på Gekås passade jag på att köpa ett gäng nya härligt färgglada strumpor som jag skyltade med i torsdags på jobbet. Ja fast bara ett av paren såklart.



I fredags var jag hos min kiropraktor innan jobbet.


Igår jobbade jag heeeeeeela dagen.




Idag slutade jag lite tidigare och hann med en promenad innan det blev alldeles beckmörkt. Mitt ute i skogen stod två containers som passande nog hade en ganska fyndig skylt som får avsluta dagens inlägg.


Som vanligt är det BP som styr upp det där med skyltarna!

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilken skyltvecka du har hunnit med att lägga upp!!! Love it!!!
    Här alla alla favoriter, svårt att välja en enda, så..

    Disktrasan ÄLSKAR jag, och precis som din svärmor skulle jag inte "förstöra" den genom att faktiskt använda den;-)

    Använder också stödstrumpor mot åderbråck, och den andra uppifrån är ju sååååå läcker. Kanske dags att leta efter nå't roligare än de jag har nu - hudfärgade, tillverkade efter recept och skittråkiga...

    Du ska ha tusen tack för ett toppen bidrag till Skyltsöndag. Stort tack för länken också.

    PS. Tycker det är helt fantastiskt att du "återuppstår" i blogglandia till Skyltsöndag varje vecka. Det tackar jag verkligen ödmjukast för:-) DS.

    SvaraRadera
  2. Dina skyltar är ju bäst :) jag tror Du bor i ett riktigt Skylt-land :D
    Jag hoppas Du mår så bra Du nu kan må och att Du slipper akuta Sjukhusbesök.
    kram

    SvaraRadera
  3. En hel drös med härliga skyltar! Fast inget vidare att gå där de spränger... Brukar ju kännas väldigt mycket. Glada och härliga strumpor! Ullared har jag faktiskt aldrig varit på. Gillar inte shopping när man ska trängas med massa folk.
    Otroligt bra kämpat av dig med all träning, mål för nästa år mm. Man känner ju hur bra man mår när man tränar. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Många härliga skyltar vännen och shoppat loss ordentligt ser jag ;) haha underbart ! KRAM

    SvaraRadera
  5. Som medmänniska tycker jag det är härligt att läsa hur aktiv du verkar vara. Du verkar vara en härlig fighter. Bättringsvägen skulle jag gärna bo på ett tag.
    Skulle det gått att trycka in en gul plastpåse till? Så bra vi hade det när vi bodde 5 minuters bilväg från metropolen. Ringde vid 1700-tiden och frågade om läget. Sedan hade vi hela GeKås för oss själva vid halvsextiden. Då gillade jag läget.
    Decemberkramar Bosse

    SvaraRadera
  6. Den där disktrasan med min barndoms dialekt är ju bara för härlig :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...