Alla vi som gillar Maria

måndag 24 april 2017

Efter en sån här helg kan jag inte vara annat än tacksam ♥

Jag fick allra bästa starten på min fredag då det visade sig att jag vunnit 987 kronor på Lunchdubbeln!! Med humöret på topp gick arbetsdagen i ett huj och efter avslutat arbetspass gick vi på La Finestra med vänner. Jag jobbade till kl 19 så bordet var bokat 19,,30 och när vi väl fick in förrätten strax efter 20 var jag så hungrig att jag glömde att fota. Jag äter kvällsmat allra senast kl 18 i vanliga fall så det var way past my eating time om vi säger så. Förrätten bestod i alla fall av stekta vitlöksräkor och surdegsbröd. Och eftersom den stillade den värsta hungern kom jag ihåg att fota varmrätten en stund senare. Jag beställde Pancettainlindad oxfilé med grillad polenta och gorgonzolasås och det kan vara det godaste jag ätit på mycket länge.


På lördagen var det dags för månadens date med min man (vi bjuder varandra på date varannan månad) och nu var det min tur att bestämma. Jag hade bokat in oss på guidad rundtur på Nordic Sea Winery i Simrishamn och min man blev glatt överraskad!

Det blåste som sjutton men vi fastnade ändå på en bild tillsammans med vinrankorna!


Under rundturen i vinfabriken var vi så här snygga!!



Inne i fabriken rådde fotoförbud men innan vi gick in i själva produktionen fick man fota. De vackra vintunnorna visade jag ju igår och i dessa mindre vackra tunnorna lagras vin.


Ett sånt här vackert möblemang kunde man köpa för endast 6000 kronor....


Efter rundturen var det dags för vinprovning och på bilden ser ni mina alkoholfria alternativ i form av äppelmust och två olika sorters äppelcider. Mycket goda. I bakgrunden skymtas mannens fem vinglas.



Och för att förhöja smakerna av både vin och must serverades en smarrig tapasbricka. 



Är ni någon gång i närheten av Simrishamn kan jag varmt rekommendera ett besök. Och om ni har möjlighet - ta med en chaufför!!

Efter vinprovningen körde vi in till centrum för en fika, Vi hittade ett fik med all säkerhet ägdes av en man. Hur jag vet det?? Kolla in toaletten. Här ska minsann inte fällas ner nåt jäkla toalock!!!


Sista bilden borde ha varit med i gårdagens skyltning men av någon anledning glömde jag bort den. Hur det nu är möjligt att glömma ett sånt bra erbjdande ;-)


5 kommentarer:

  1. Det var verkligen en härlig helg. Grattis igen till vinsten :)

    SvaraRadera
  2. En drömhelg med andra ord! Toppen! Asgarvade åt toalocket och skylten, där det inte fanns många rätt om man säger så;-)

    SvaraRadera
  3. En fantastisk helg med andra ord! Grattis till vinsten! Skrattade gott åt toaletten och åt skylten ... hahaha... :)

    SvaraRadera
  4. Förresten saknar jag dig hos mig...

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten, det är som med Triss-reklamen :) "Plötsligt händer det..."
    En nice helg å ett bra "ladda batterierna inför det som komma skall".

    Toan å skylten var ju stort plus i kanten :D

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...