Alla vi som gillar Maria

söndag 26 mars 2017

Skyltsöndag vecka 12

Av förklarliga skäl har det inte blivit någon direkt skyltjakt veckan som gått men två stycken har fastnat på bild i alla fall.
Den första av dagens skyltar sitter vid bryggan som jag och Alice hade picknick på igår.


Den TV-/Videoövervakningen måste ske från yttre rymden för det finns då rakt ingen inspelningsapparater inom synhåll på hela stranden!

Andra skylten sitter tyvärr på mitt jobb. För jag tror inte att det är en ny sorts nötter....



Avslutningsvis måste jag tyvärr berätta att det inte blir fler skyltar från Kassa 14. Katarina fick ta emot en hel drös med klagomål av kvinnor som blev kränkta (jag typ HATAR det ordet!!!) av hennes senaste skylt och har sagt upp sig. Inte från Kassa 14 men från skyltskrivningen. Jag tyckte personligen att det var en av hennes roligaste skyltar så här kommer den igen!!



Man måste ju vara totalt humorbefriad för att bli kränkt av denna. Eller??

Som vanligt är det BP som har koll på skyltarna!

5 kommentarer:


  1. Jag tycker kassas 14 skyltar är roliga jag... :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Usch, en del blir ju kränkta av ingenting. Jag har då gillat dessa varma humorskyltar 💚
    Skyltsöndagskram 💚

    SvaraRadera
  3. Fastnar såklart på den sista skylten. Hur f*****************************n kan man känna sig kränkt av den skylten??????????????????? Har folk ingen humor? Förstår folk inte att den är rolig?????????????? Och att den kan vara ack så sann, speciellt om man har mens- eller klimakteriebesvär - varför ine bjuda på sig själv då och skratta åt det. Skulle gissa att det var klimakteriekärringar som kände sig "kränkta". Jag hatar också det ordet. Ja, det gäller att vara PK i dagens läge - å PK hatar jag också...
    Hälsa Katarina att hon har förgyllt Skyltsöndagen i många månader tack vare dig som fotade hennes helt underbara skyltar.

    Förlåt att era felstavade nötter (låter nästan om nötter som kommer från Ryssland) och den icke befintliga kameran kom lite i andra hand i min kommentar, men... ja, du förstår.

    Även om det inte var ett glatt bidrag till denna Skyltsöndag så tackar jag dig för att du skyltade, speciellt med tanke på "rådande omständigheter". Tusen tack för länken också. Kommer att sakna Katarinas skyltar. Hoppas hon läser din blogg och våra kommentarer!

    SvaraRadera
  4. Blir både arg och ledsen ... folk är så lättkränkta (avskyr också ordet!) nu för tiden och jag kommer också att sakna Katarinas roliga skyltar!
    Bra jobbat att du orkar vara med!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kränkta, meen fyy liksom, folk är så lättkränkta nu för tiden, tacka vet jag den gamla goda tiden då ordet kränkt/kränkta inte var lite brukarvänligt.
    Yes jag snöar in på ordet kränkt ;-) kränkt/kränkta är ett ord, liksom hat/hatar inget jag använder förutom i ytterst speciella fall som lixom fuck cancer.

    Kameraövervakning utan monitor känns väl lite överkurs :)

    Blir glad att Du trots sämre mående orkar vara med på Skyltsöndag, att Du kan blogga å kommentera, jag hoppas verkligen Ditt hjärta uppför sig så bra det nu kan i väntan på operation.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...