Alla vi som gillar Maria

söndag 19 mars 2017

Skyltsöndag v 11

För er som undrat överlevde både jag och min övervakare fredagens personalfest. Jag bestämde mig för att behålla hjärtövervakaren på trots att jag fick dispens att ta av den under festen och det var faktiskt en av mina arbetskamrater som trodde att det var ett halsband. Typ mormors pärlhalsband eller vad hon sa. Eller det var väl mest vinet som pratade!!

I vilket fall som helst är det söndag i dag och då skyltar man. Det är sen gammalt.
Här kommer veckans skörd.

Förra söndagen var jag på dotterns fotbollsmatch och eftersom det var kallare än i Sibirien fick jag gå in och värma mig vid ett flertal tillfällen i den förhållandevis nybyggda arenan. Vid ytterdörren satt denna skylt och jag undrade för mig själv om det verkligen inte fanns något bättre sätt att förklara vad den där tidskapseln fanns??



En av mig egentillverkad skylt i form av sinnesrobönen på mitt sängbord.



Ni som läste tisdagens inlägg har ju koll på att mina skogsvägar har namn. Detta är ju rätt logiskt eftersom det handlar om militärer som far runt på vägarna men vad betyder Gs 3??


Inte direkt eftersom det är ganska många plus men det finns väl tyvärr fortfarande risk för att det vänder tillbaka till vinter igen....


Katarina har inte skyltat denna veckan så ni får klara er utan Kassa 14.

Men som bonus bjuder jag på en bild på blomman min skärm gav mig när jag slog upp min laptop. En spricka i skärmen som trots att den format sig så vackert inte alls gjorde mig glad :-(


Jag förmodar att det finns risk för att den förstorar sig så om jag försvinner från Blogglandia så betyder det nog att blomman tagit över skärmen totalt....
Som vanligt tittar ni in till BP om ni vill hitta fler skyltare!

2 kommentarer:

  1. Sådan tur både Du å övervakaren fixade festen utan större missöden, Din kollega kanske ville vara snäll å säga något å då kom det där med mormors pärlhalsband... Man ska ju tro det bästa :)

    Dina skogsstigar heter märkliga namn, här omkring heter vägarna typ Blåbär, Lingon och Hallon så Du förstår vi har nära till naturen ;-)

    Aj Oj så Din laptop ser ut...

    Jag gillar Din sängbordsskylt :)

    Här skiner solen så kanske finnar jag någon lust att vistas ute lite senare, då kan det ju bli skyltning i eftermiddag :)

    SvaraRadera
  2. Det var klokt att behålla halsbandet på! Många fina skyltar! Men inget roligt med skärmen...

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...