Alla vi som gillar Maria

söndag 5 februari 2017

Skyltsöndag vecka 5

Eftersom denna veckan inte riktigt har varit som alla andra får det bli en helt privat skyltning i dag. Jag har knappt lämnat huset sen jag kom hem från sjukhuset i tisdags och därmed inte sett så hemskt många skyltar. Men såklart har vi en hel del här hemma som kan räknas som skyltar så håll tillgodo!!
Första skylten ut är den med våra husregler. Medlemmarna i hushållet är mer eller mindre bra på att följa dem. Regel nummer två är tydligen VÄLDIGT svår ;-)


 På kylskåpet sitter den viktigaste skylten just nu om ni frågar våra ungdomar.


Denna fantastiska tavla målade jag och mina vänner på min möhippa. Jag fick måla ett självporträtt i mitten och sen fick alla måla något de förknippade med mig eller som hänt under dagen. Någon gång kanske jag ger mig på en närmare förklaring för jag tror jag har koll på vad alla menar men i dag får ni nöja er med tavlan!


De följande bilderna är från min fotovägg som är det första jag ser när jag öppnar ögonen på morgonen.


Kloka ord inköpta på Lagerhaus


Foto från vår bröllopsdag och en tavla jag fått av en bloggläsare


Teckning jag fick av Pontus och ännu fler kloka ord från Lagerhaus



 Min filosofibänk vid havet och en skön kvällsvy ♥


Ängeln ritade en vän till mig kvällen jag satt vid min pappas dödsbädd ♥



För övrigt börjar jag bli lite piggare och känner hur mina krafter återvänder lite mer för varje dag som går. Men det där bloggandet som jag lovade er gick ju sådär......

Som vanligt är det fantastiska BP som styr upp det här med skyltarna!!

2 kommentarer:

  1. Det är ju det jag alltid säger - skyltar finns precis överallt. Det har du bevisat idag!!!

    Första skylten - ja, även självklarheter tål att påminnas om...

    Övningskörningen - hoppas det gäller bilkörning. För att "köra" ett kylskåp borde dina barn kunna vid det här laget;-)

    Ritningen som gjordes på möhippan - här fick jag ett gott skratt. Alltså att du inte bara är gift med din man utan även med ICA Maxi har jag ju förstått. Åsså ser det ut som om kyrktornet håller på att "pierca" din vänstra tutte:-)

    Tusen tack för en toppen skyltning och stort tack för länken också.

    Fortsätt nu med att bli piggare!!!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...