Alla vi som gillar Maria

tisdag 28 februari 2012

Jag har bestämt mig

Tack för all sympati efter mitt nedslående besked från Memira igår. Ni är ju för gulliga!!

Det var ju så att jag hade ju tänkt att lägga upp min operation som inte blir av på avbetalning. Den dyraste av alla lösningar som inte funkade för mig kostade i runda slängar 60 000 och med avi-avgifter, ränta och lite annat smått och gott tickar det säkert iväg till 75 000. Minst.

Så jag ber om ursäkt för den felaktiga uppgifter igår - jag ska alltså shoppa loss för en sisådär 75 000. Utslaget på en livstid......

 Men nu till något helt annat.

 Efter många många verksamma år av träning och blodvite har jag äntligen tagit ett beslut.

Det får bli en kompromiss.

Både fram och bak.

Beroende på tjocklek och längd.

Ta till exempel morötter. Morötter funkar inte bak. Jag får inte in rätta knycken och det känns bara bakvänt helt enkelt. Dessutom går det 100 gånger snabbare att göra det fram.

Fram funkar däremot inte så bra med potatis. Det skvätter en massa och det är svårt att få ett bra grepp. Dessutom kan man stajla och göra det längre bak.

Hur gör du?

Är du en framåt eller bakåt-skalare?


15 kommentarer:

  1. Jag skalar alltid mot mig så de blir väl bakåt då:)

    Kramiz o beklagar igen att de inte blev av

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att det inte blev av, operationen.
    Jag gör nog som du, skalar framåt när jag skalar morötter och mot mej när jag skalar potatis.
    Jag är både framåt- och bakåtskalare. ;)

    Men desto roligare att du är med i min lilla tävling!
    Kram & ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Det kändes skönt att det hela handlade om skalning...;) Här skalas allt framåt och det får skvätta hej vilt!

    SvaraRadera
  4. Trist med det negativa beskedet.

    Potatis skalar jag med kniv, mot mig. Morötter med skalare (tysk modell)...för det mesta mot mig.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Iaf. bra att du fick ett ordentligt besked och inte lurades(jag är sååå misstänksam) in i något som inte passar dig.
    Framåt med morötter och mot mig med potatis!
    Men idag blir det skalfritt och hämtmiddag.
    Ha det gott :-)

    SvaraRadera
  6. Skalar alltid mot mig. På det enda och rätta sättet! Min man skalar alltid ifrån sig på det jättefela sättet. Enligt mig. ;-)

    SvaraRadera
  7. Potatis skalar jag inte alls och morötter skrapar jag bara av det värsta på. Ibland får jag använda skalaren och då drar jag nog mest fram och tillbaka, tror jag....

    SvaraRadera
  8. Jag tycker nog det är lättast att skala både potatis och morötter "framåt", mot mig alltså. Kul fråga, något man inte tänker på annars förrän man väl står där bredvid någon som man anser "gör fel". :))

    SvaraRadera
  9. Framåt, alltså bort från mig, även potatisen.
    Å så såg jag att du traskade förbi Karlskoga i söndags (bor ca 2,5 mil därifrån) Så Välkommen till värmland då!

    SvaraRadera
  10. Absolut en bakåtskalare, d.v.s mot mig!
    Jag ser att vi alla dessutom har lite olika uppfattning om vad som är framåt och bakåt.... hahahahaaa!

    SvaraRadera
  11. Haha, först när jag läste så trodde jag att du menade att morötter gav dig dålig mage (bak= rumpan =bajs). :)
    Jag är en frammåtskalare, det går snabbast. Men jag måste ha en skalare som är "lös" ingen sån fast grej utan skärgrejset ska röra på sig.

    SvaraRadera
  12. Är det fredag redan? ;)

    Jag gör nog som du...framåt(ifrån mig) med morötter och bakåt(mot mig)med potatis....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför tror du att det är fredag??? Fattar ingenting ;)

      Radera
  13. Alltid bakåt. Fast på morötterna börjar jag vid mitten och sen vänder jag den, annars blir det för långt att skala.

    SvaraRadera
  14. Självklart framåt med båda.. beroende på att jag inte kan bakåt ;-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...