Alla vi som gillar Maria

lördag 28 januari 2017

En bra dålig dag ♥

Redan innan jag slog upp ögonen i morse kände jag det.
Jag hade flimmer.
Och i dag var verkligen inte läge att ha flimmer.
Det står saker i kalendern.
Roliga saker som jag planerat ett tag.
Jag och min man firar 14 år som par och jag ska bjuda honom på date.
Det var typ 13,5 år sen vi var på date senast.
Inte riktigt men du fattar vad jag menar.
Trots medicin vägrade flimret att ge med sig men eftersom jag är envisare blev det date i alla fall.
Först ett besök på en konstutställning.
Där fick man inte fotografera.
Hade jag inte haft flimmer hade jag kanske gjort det ändå men nu orkade jag inte vara olydig.
Sen åt vi lunch på stans bästa susiställe som turligt nog har buffé.
Nedan ser du min första tallrik.
Det blev tre tallrikar totalt.
Jag är fortfarande mätt.


Efter lunchen blev det ett besök på stans museum.
Där har jag inte varit på 30 år.
Där fick man fotografera.
Tror jag.
Jag fotograferade en rolig skylt som såklart visas i morgon och en rolig ren som visas nu,


Stackarn hade blivit av med sin egen hud och fick låna ihop från massa andra djur för att slippa stå naken.
De andra sakerna var väl så intressanta men inte så fotograferingsvänliga.
Det gör ju ingen eftersom jag inte ens vet om jag fick fotografera.
Sen åkte vi hem.
Tanken är att vi ska försöka gå på date en gång i månaden så i februari ser jag fram emot att bli överraskad.

I ett försök att få flimret att sluta gick jag ut på en promenad när vi kom hem.
Det var som att gå på promenad i en mjölkkartong ungefär och inte sjutton slutade flimret heller.
Trots att jag gick ända till havet.


Det är ju tur att jag har stenkoll på stigarna i skogen annars hade jag kanske gått vilse.


Hallåååå huset - var är du någonstans????


Nu ska jag äta godis och titta på film.
Förslagsvis på en skräckis så att hjärtat hoppar i rätt takt igen......

5 kommentarer:

  1. Tycker det är fantastiskt att du trots hjärtflimmer ändå gick på din date med mannen din. Eloge!
    Sushi åt vi också ikväll, men den såg inte lika läcker ut som din. Dessutom blev det bara en tallrik;-)
    Ser mycket fram emot den roliga skylten imorgon. Renen ger ordet "lapptäcke" en ny dimension tycker jag;-)

    Å mjölkpromenaden - nja, den var lite mycket för mjölkig för min smak.

    Njut nu av film och godis. Åsså håller jag tummarna att hjärtat lugnar ned dig.

    SvaraRadera
  2. Hoppas flimret gett med sig nu! Dimmigt har det varit här också, men i Helsingör var det fint!

    SvaraRadera
  3. Strongt av dig att gå på date, promenad och allt du vanligen skulle gjort denna dag fast du har flimmer! Hoppas det går över till nu!
    Önskar dig en flimmerfri och skön söndag!

    SvaraRadera
  4. 28 jan är en bra dag, vi firade 18 årig bröllopsdag....så det blev en god middag ute på tu man hand! Grattis till er och till oss❤
    Kram J

    SvaraRadera
  5. Kul att göra saker man inte gjort på länge, eller väntat på att få göra.
    Och att vara lite lagom uppstudsig, i den mån man kan trots flimret, som jag antar måste kännas obehagligt.
    Ha det gott - hittade hit via BP:s blogg.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...