Alla vi som gillar Maria

onsdag 14 december 2016

Tacksamma måndag. Nej tisdag. Nej förresten onsdag är det ju idag :-)

När varken måndagen eller tisdagen bjuder på vare sig lust eller tid att vara tacksam går det nog bra med en onsdag tänker jag!! Det är Eva som ligger bakom denna braiga idé och inne hos henne hittar du en lista på alla som delar med sig!


  • härligt krispigt kall långpromenad med min man när Alice var på fotbollsträning ♥
  • min läkare som verkligen lyssnar och tar till sig vad jag säger
  • probiotikan som har tagit udden av mitt illamående
  • Julias dansuppvisning - hon och hennes kompisar är såååå duktiga ♥
  • Albumet The Sounds of the Forest - på Spotify. Underbart lugnande att lyssna på.
  • min styrketräning som verkligen går bra just nu och ger mig så mycket energi
  • som vanligt - mina kollegor som lockar mig till skratt varje dag på jobbet ♥
  • alla fantastiska människor jag träffar dagligen genom mitt jobb. Måste berätta om den 86-åriga damen från igår kväll som tyckte det var synd och skam att jag aldrig ätit vare sig gristunga eller grönkålssoppa (fast min storasyster upplyste mig om att mormors "grässoppa" tydligen var gjord på grönkål). Hon plitade helt sonika ner "receptet" till mig och la till sitt telefonnummer så att jag kunde ringa om jag inte fick till det!!


  • favoritfåtöljen med en bra bok
  • min skumrulle och min tennisboll som är superbra på att massera bort muskelknutor och spänningar
  • julmusik
Ha det allra bäst :-)

4 kommentarer:


  1. Jag stod ett tag rådvild om vilken dag det var idag, läskigt....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Gud såååååå gulligt av den gamla damen att ge dig receptet på grönkålssoppan! Helt underbart. Den soppan smakar ungefär som spenatsoppa. Med lite muskot i är den riktigt god faktiskt. Grönkål är ju nästan Polens nationalrätt. De serverar grönkål i olika former till allt. Grönkål är nog Polens motsvarighet till vår isbergssallad.

    Gristunga har jag iofs ätit, men jag föredrar kalv- eller oxtunga.

    SvaraRadera
  3. Att kunna skratta gott på jobbet betyder verkligen oerhört mycket!

    SvaraRadera
  4. Spelar ju inte sås tor roll vilken dag det är när man gör det här :)
    Tunga åt vi ibland när jag var barn - men från vilket sorts djur har jag ingen aning om . Så himla omtänksamt av henne att skriva ner receptet :)
    Så mycket fin i din lista!
    Önskar dig en julmysig vecka!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...