Alla vi som gillar Maria

måndag 12 september 2016

Tacksamma måndag ♥

Varje måndag tänker jag genom veckan som gått och samlar höjdpunkterna i ett blogginlägg. Ett alldeles ypperligt sätt att starta veckan på och hur kämpigt det än är så finns det alltid något att vara tacksam för. Det är Eva som ligger bakom denna fina idé och inne hos henne hittar du en lista på alla som delar med sig.


Denna veckan ska jag erkänna att det varit lite svårt att hitta ljusglimtar då mina problem med ischiasen verkligen börjat sätta sig på mitt humör men skam den som ger sig!!


  • goda råd som får en att tänka till
  • omtänksamma kollegor som gör sitt bästa för att underlätta ♥
  • massage
  • yoga
  • smärtstillande
  • familjemys ♥
  • att med hjälp av kläder och smink känna sig lite piffig trots att man inte är det.
  • varma sommarkvällar
  • en mysig fika med en viktig person ♥

Nästa veckas lista (hoppas jag) kommer att bli enklare då jag känner att det ÄNTLIGEN är på väg åt rätt håll!!

6 kommentarer:

  1. Det tar på både krafter och humör att ha konstant ont. Skönt att hitta några ljusglimtar i vardagen ändå :) och det har du ju verkligen lyckats med!
    Önskar dig krya dagar utan smärta - och att de kommer NU!

    SvaraRadera
  2. Ja även om man inte mår bra kan det vara skönt att klä sig lite extra fint och känna sig lite piggare för en stund. Jag har ju mitt kontor hemma. Känner mig mycket mer effektiv om jag klär upp mig lite istället för att sitta i sköna mjukiskläder.
    Skönt att du har bra kollegor och en stöttande familj! Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Ibland är det av olika anledningar svårt att fokusera på det positiva. Men jag tycker ändå att du lyckades hitta guldkorn i tillvaron. Omtänksamma kollegor hör definitivt dig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det känns som att det vänder, ischias låter tungt. Jag gillar också att piffa mig, sade till min man imorse att det känns lite som att 'leka jobb' :) Tänk vad mycket man lär sig av varandras tacksamhetslistor, ett trevligt sätt att lära känna varann. Hoppas du blir bättre under veckan! Ulrika

    SvaraRadera
  5. Fastnar på varma sommarkvällar. Kan inte minnas att jag satt ute på balkongen den 12 september klockan 21:00 md bara en t-shirt. Ja, vilken härlig sommar vi har haft och har!

    SvaraRadera
  6. Hoppas din rygg slutat bråka med dig.
    Kram Bosse

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...