Alla vi som gillar Maria

söndag 17 januari 2016

Skyltsöndag!

En av höjdpunkterna med söndagar är ju BP´s skyltsöndag!
I dag är temat LOKALT och alla skyltar är fotograferade av undertecknad i Kristianstad.

 I torsdags träffade jag min nya läkare på min nya vårdcentral som ligger på tredje våningen inne i centrum. Redan vid hissen gillade jag min nya vårdcentrals hyresvärds motto. Och såklart tog jag trappan - det hade jag gjort även utan utmaning!

 Jag brukar alltid gå en vända bland bokhyllorna på Röda Korset de få gånger jag är i stan fast denna gången hittade jag ingen bok jag ville ha. Men skillnad gjorde jag ändå eftersom jag lämnade in en kasse med urväxta barnkläder och böcker jag tröttnat på.

 Enligt dottern är det hit alla enarmade går för att köpa sig en ny hand ;-)


Ja vem har inte det?!


 Troligtivs en av Kristianstads bästa skyltar!! ;-)

Vill du ser fler skyltar gör du det som vanligt inne hos BP!

Och vill du läsa på min andra blogg som jag åter tänkte blåsa liv i gör du det om du trycker här!!

7 kommentarer:

  1. Den sista skylten är ju naturligtvis bäst! :)
    Skönt att du kommit igång på nya VC.
    Hoppas du får en jätte skön kväll som avslut på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ta trappan, den gillar jag! En nyttig vardagsmotion, som inte alla tänker på!
    Och, att göra skillnad, det kan vara så mycket. Jag gör som du, skänker bort.
    Ha en fin kväll och bra ny vecka. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Nu är jag ännu mera impad än jag vanligtvis blir när jag hälsar på här. "Veckansfärska" skyltar - underbart!

    1. Hade definitivt tagit trappan - ner alltså;-)
    2. Älskar dotterns kommentar till reservdelshanden. Tjejen är fyndig. Ja, hon är ju din dotter så;-)
    3. Riktigt rolig och fyndig text på skylten på parkeringsplatsen. Här studsar jag till och vill handla!
    4. Å självklart är sista skylten bara sååååååå bäst!

    1 000 tack för toppen skyltar och länken:-)

    SvaraRadera

  4. Sista skylten är såklart bäst! :)

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Svar: Klart jag förstod. Må vara gaggig, men är inte dum;-) Har ju följt dig ett tag nu och förstår att du jobbar på världens roligaste arbetsplats, där du också leker modell ganska ofta:-)

    Bra att du inte tar parti "i fallet", då du inte var med då. Men tycker det är roligt att du lekt Sherlock Holmes, det hade jag nämligen också gjort för att få "bakgrundsfakta".

    SvaraRadera
  6. haha du hittar dom mest underbara skyltarna jag varit med om !!!
    och självklart är den sista allra bäst !!
    Stor kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...