Alla vi som gillar Maria

tisdag 2 juni 2015

Om vi skulle klara av att vara tysta hade det ju varit ett stordåd i sig!!

Ni kanske minns att jag i stället för nyårslöfte bestämde mig för att utföra 12 stordåd under 2015?
Ett av dem var ju att springa hem från jobbet utan att stanna  - ja förutom för eventuella bilar när jag korsar vägar såklart!!
I dag har jag börjat nafsa på det stordådet genom att gå hem. I blåst och ösregn samt ett trevligt sällskap av en som gillar stolleprov lika mycket som jag gör. Jag trodde inte att vi skulle kunna gå så fort eftersom munnen går i ett på oss båda två men vi höll ett riktigt bra tempo hela vägen!



Detta kommer vi absolut att göra om och vem vet - nästa gång kanske vi springer lite!!
Fast då måste vi ju såklart vara tysta och det vet jag faktiskt inte om vi klarar av.....

10 kommentarer:

  1. I vissa sällskap kan man inte vara tyst, så är det bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt! Fast jag kan typ aldrig vara tyst ;-)

      Radera
  2. Ni kan väl träna lite smått och prata lite då och då. Efter några rundor kan ni säkert prata oavbrutet fastän ni springer. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur vi gör med det där!

      Radera
  3. Härligt med stordåd Och tycker att det var det :) och en promenad med en lika pratglad vän gör det hela mycket roligare !!
    Hoppas din vecka börjat bra
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack den har varit alldeles utmärkt!

      Radera
  4. Stordåd låter mer spännande än vaga nyårslöfte. Tid och avstånd blir kortare när man går och tjatar och har roligt med en vän. Du är duktig. Kram Bosse

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé med stordåd! Sådana mål ska jag sätta upp till nästa år. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ser jag fram emot att läsa dem!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...