Alla vi som gillar Maria

tisdag 28 april 2015

Några lättare för mina axlar och förhoppningsvis även för dotterns

Ni som känner mig privat eller som hänger här ofta vet att min äldsta dotter har mycket problem med smärta. I dag har hon (och jag) varit hos min sjukgymnast för en grundlig genomgång av hennes kropp. Han konstaterade snabbt att hennes vänstra ben är kortare än det högra, att det är något vajsing med hennes högra skuldra och att hon har alldeles för korta muskler på baksidan av benet vilket leder till en hög belastning på hennes korsrygg (i vilken hon har väldigt ont).

Han rekommenderade 5 mm korkinlägg i vänster sko, akupunktur för axeln och daglig stretchning för de korta musklerna. Och nu sitter jag här och undrar varför sjukgymnasten på smärtteamet i Lund inte har sett något av detta?? 

I morgon är det dags för ytterligare ett läkarbesök med samma dotter. För ett tag sen togs en hel del prover och det var några svar som inte var OK. Jag ska inte måla fan på väggen genom att säga vad läkaren misstänkte (absolut inte något livsfarligt men tillräckligt allvarligt för att mitt mammahjärta inte ska må så bra) utan jag återkommer till ämnet när jag vet mer. 

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna att allt går bra. <3

    SvaraRadera
  2. Håller också tummarna! Min Yngsta har också stor benlängdsskillnad, det beror på bäckenet sägs det här...

    SvaraRadera
  3. Håller också tummen för tösen din./EvaH

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...