Alla vi som gillar Maria

måndag 27 april 2015

Mmmmmmmmåndag är lika med matplaneringsdag. Fast egentligen gör jag det på söndagar.

Det där med matkasse är inget för mig. Vi har precis börjat med det på jobbet men trots ett sjysst personalpris kände jag mig inte manad att prova. Hela vår familj är alldeles för kräsen med mat för att låta någon annan bestämma vår matsedel. Men recepten hade jag gärna velat ha och detta nämnde jag på en rast för ett tag sen. Det visade sig då att jag hade en kollega som haft matkasse ett bra tag (typ ett år??) och ville jag ha hennes recept?!? Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar björnarna i skogen Klart att jag ville!!
Så det där med att planera matsedel kommer från och med denna veckan och kanske så mycket som 9 månader framåt (jag räknar kallt med att dissa minst en fjärdedel av recepten!!) att bli rena rama barnleken!! 

Eftersom kvällarna denna veckan är ganska uppbokade får det bli lite enklare lösningar de flesta kvällarna men två nya recept ska vi prova nämligen Kasslergryta med currysmak och Lax med potatis och blomkålsmos. Smakar det bra delar jag med mig av recepten, annars klarar ni er nog bra utan! 

2 kommentarer:

  1. Känner flera som har matkasse, de lovprisar det! Allra helst de som har från Citygross!

    SvaraRadera
  2. Jag har haft Linas i flera år nu och älskar det! Jag tycker om att laga mat men jag tycker inte om att handla den. Vi spar pengar på att ha matkasse för inget blir gammalt och behöver slängas och det blir alltid över så att det räcker till minst en matlåda. Har prövat CityGross en gång men gillade det inte.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...