Alla vi som gillar Maria

tisdag 7 april 2015

Kvartalsrapport!

Nu har det gått dryga tre månader av 2015 och jag förstår att ni undrar hur det går med de där 12 stordåden jag skulle genomföra.
För enkelhetens skull kopierade jag helt sonika in hela listan för att eventuellt kunna bocka av något.


1. Springa hem från jobbet. Det är knappt 16 km och för att få godkänt får jag inte stanna en enda gång. Ja, kanske när jag ska korsa vägar om det skulle vara så att säkerheten kräver det. Detta stordåd har jag inte gjort. Jag har dock börjat att träna för att klara av det. 
2Besöka minst ett land som inte ligger granne med Sverige. Tura till Danmark för att fylla på vinförrådet räknas således inte. Detta har jag heller inte gjort. Resa till London är dock bokad i sommar. 
3. Cykla 10 mil. Antagligen tillsammans med min man eftersom jag kommer att cykla vilse om jag är så långt hemifrån på egen hand. Inte heller denna punkten är avklarad. Inte heller har jag börjat träna.
4. Spara 6 000 kronor. Eller ännu hellre 12 000. Drömresan går till New York när mina äldsta fyller körkort. Alltså om jättejättemånga år eftersom jag själv är i den åldern ungefär..... Denna är påbörjad med diverse små projekt. Bland annat har jag sparat alla pantkvitton sen 1/1 och har enbart på så sätt redan "sparat" ihop dryga 600:- Jag får nog växla in till pengar snart. Risken är att jag blir halshuggen av mina kollegor om jag kommer med ett helt års förbrukning av pantkvitton på nyårsdagen 2016......



5Ha poolparty. Årets försök slutade med att min man och min yngsta dottern badade bara för att medans resten av gästerna satt och frös inlindade i filtar. Nästa år beställer vi fint väder. Och dricker paraplydrinkar. Detta är av förklarliga skäl inte avklarat än.
6. Få muskler. Eller skaffa heter det kanske? Jag ska alltså försöka träna mig till dem.  Inga övriga kommentarer på denna punkt då jag inte ens vet om det är möjligt..... OM jag hade orkat hade jag rest mig ur sängen och tagit en bild för faktiskt har det börjat synas lite muskler här och var. Instruktören på gymet har oxå sett dem så det är inte önsketänkande!! 
7. Gå på minst en skönhetsbehandling. Typ ansiktsbehandling eller liknande. Jag hade hellre haft som mål att gå på fler - jag är sjukt dålig på att unna mig själv sånt där - men det rimmar kanske dåligt med punkt nummer 4?!? Check 
8Bygga färdigt uterummet. Läs: se till att mannen bygger färdigt uterummet. Jag Han jobbar på det!
9. Städa ur förrådet. Det innebär att ta ut allt. sortera och slänga allt onödigt som sparats där genom åren. Det innebär INTE att ta ut allt, sortera och ställa in allt igen för att det kan ju vara bra att ha nån gång..... Påbörjat men inte avslutat.
10. Bry mig mindre om vad andra tycker om mig. Särskilt såna som inte betyder något för mig. Och det är några stycken. Går inget vidare bra alls....
11. Närvara vid minst ett kulturevenemang. Typ konsert, musikal, teater. Detta stordådet är kanske lite fusk eftersom musikal/dansföreställningen Flashdance redan är bokad och betald men man vet ju aldrig vad som händer. Dessutom börjar fantasin tryta. Check
12.  Våga säga JA oftare. Inte till allt såklart men kanske till mer än jag gör i dag..... Under bearbetning!

Då kan jag konstatera att sju stordåd är påbörjade men inte avslutade. Två är avklarade, två går eventuellt åt skogen och ett finns det hopp för!

1 kommentar:

  1. Inga dåliga mål! Jösses, cykla tio mil.... Springa en massa långt... Äh, det fixar du - alltihop! Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...