Alla vi som gillar Maria

onsdag 22 april 2015

Flitens lampa har faktiskt varit tänd hela dagen för ovanlighetens skull....

Idag har jag varit ledig. Och som jag längtat efter denna lediga dag. Oftast när jag har längtat efter att vara ledig så uppskattar jag inte min dag för mig själv i den utsträckning som jag borde men det har jag gjort idag. 
Och ofta när jag är ledig dräller jag runt halva dagen för att komma igång fram mot eftermiddagen och då få lite ångest för att jag slarvat bort min lediga dag på ingenting. Men det har jag inte gjort idag. 

Jag kom igång direkt på morgonen med att trotsa min sjukgymnast som sa till mig häromdagen att jag nog inte kunde springa milen med tanke på mitt diskbråck. Såklart var jag tvungen att prova bara för det. Och det gick ju faktiskt alldeles utmärkt. Inte lika snabbt som förra året dock men alla är vi barn i början. 


Sen fortsatte dagen med matlagning. Både som hamnade på tallriken och i matlådor för resten av veckan. 
Till lunch blev det lax med kvarngryn, keso och lite grönt. Och ikväll provade jag ett nytt recept med pasta, bladspenat, vita bönor, körsbärstomater och fetaost. 


I morgon är det året dax för jobb och sen väntar långledigt i hela fem dagar!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...