Alla vi som gillar Maria

fredag 26 december 2014

Nej jag är inte helt jävla dum i huvudet!!

Jag skriver till dig man 60+ som tyckte det var helt OK att vräka av dig all din uppdämda ilska på mig innan i dag. Till dig som tyckte det var berättigat att förstöra min dag för att jag skötte mitt jobb till punkt och pricka.

Jag hoppas att du inte har en fru. Inte för att du inte är värd att ha en livskamrat utan för att du ska slippa känna den ilska min man kände när jag kom hem och berättade att du kallade mig för en jävla idiot för att jag följer föreskrifterna på mitt jobb.

Jag hoppas att du inte har en dotter. Inte för att du inte är värd att bli älskad av ett barn utan för att du ska slippa känna den vanmakt jag vet att min pappa hade känt om han funnits i livet för att hans dotter blev kallad det där fula ordet du kallade mig för att du blev arg för att jag känner ett ansvar för min arbetsplats.

Jag hoppas att du i kväll känner lite ånger för att du faktiskt fick mig att gråta på min arbetsplats i dag.
Jag hoppas att du någonstans inser att du inte är i din fulla rätt att behandla mig som en lägre stående varelse.
Jag hoppas du också har en klump i magen. 

5 kommentarer:

  1. Skitstövlar finns det gott om som pappa brukade säga.

    SvaraRadera
  2. Usch, Maria! Detta är lika hemskt varje gång det händer och tyvärr är det nog inte sista gången.... Skickar en stor kram till dej och hoppas du kan skaka av dej hans elaka ord och få en fin kväll! /Jennie

    SvaraRadera
  3. Förstår dig till fullo. Jag brukar bli utskälld både i telefon och muntligen av vissa som söker tandvård. Tyvärr är det oftast män som anser att kvinnor inte har ngn talan. Man får skaka av sig skiten och gå vidare. huvudsaken är ju att man gör sitt jobb.

    SvaraRadera
  4. Fy.. ja jag hoppas sannerligen Karma fixar nåt bra åt honom! Kram!!

    SvaraRadera
  5. Idiot!! Hoppas verkligen att du inte kände dig träffad och att klumpen lämnat magen
    Kram J

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...