Alla vi som gillar Maria

torsdag 25 december 2014

Fördelar med att göra det med sig själv

Första och största fördelen med att göra det med sig själv är absolut att du kan göra det precis när som helst när du har en stund över.
Även om det är betydligt skönare när någon annan gör det till dig så känns det bra att kunna fixa det på egen hand.
När någon annan gör det till dig kan du bara luta dig tillbaka och njuta, när du gör det själv är det inte njutningen som är prio ett. Prio ett är att är att få det gjort och helst så snabbt och effektivt som möjligt. Resultatet blir i stort sett det samma om det är dina händer eller någon annans som gör själva jobbet.
Jag vet att vissa kvinnor betalar för att slippa allt meck med att göra det med sig själv. Vissa tycker nog att det är värt några hundralappar (och några - det är sju - det vet ni vid det här laget) att slippa bli kladdig om händerna, för att slippa stå framåtlutad på knä på ett hårt golv och för att slippa få fläckar på kläderna. Det är ju upp till var och en.
Själv passade jag på att göra det själv i morse. Ibland tar jag hjälp av min man men i dag klarade jag det på egen hand.
Vad jag pratar om?!?

Att färga håret hemma såklart!!
Vad trodde du??

2 kommentarer:

  1. Ja , vart ville du våra tankar skulle flyga iväg till ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Mina tankar gled givetvis till hårfärger. :) God fortsättning sångfågeln. Kram Bosse

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...