Alla vi som gillar Maria

tisdag 22 april 2014

Från 0 till 100

Första dagen efter en hel veckas påsklov drar igång med full fart. Jag har ju inte haft något lov att prata om men vissa andra har ju blivit helt försoffade senaste tiden. Men i dag finns ingen tid för soffor.....

Medans ungdomarna är i skolan och skriver NO-prov (helt magiskt underbar planering att lägga ett prov på första dagen efter ett skollov. Det är ju verkligen plugga två 13-åringar vill göra på lovet. Det där med att hänga med kompisar är ju totalt överreklamerat!!) och barnet på fritids (hon har av okänd anledning studiedag i dag!?!) har jag några trevliga timmar på jobbet under tiden som mannen snörvlar på okänd ort.
Jag stämplar ut kl 15 och flyger in i nästa hus där min underbara massös tillika laserterapeut Gunilla håller hov. Troligtvis kommer hon att som vanligt hitta alla mina ömma punkter och få mig illamående av smärta. Konstigt nog gillar jag henne oerhört mycket ändå. Kanske för att det känns så himla bra efteråt???
Sen blir det full fart hemåt för att hämta son och yngsta dotter. Dottern har genrep med sin dansgrupp och på den halvtimmen när hon dansar med sina kompisar ska jag och sonen försöka få i oss något som liknar kvällsmat för att sedan hasta tillbaka och hämta upp dansdotter igen.
En halvtimme efter avslutad dans har samma dotter samt son skytteträning så på den kvarten det tar att köra mellan danslokal och skyttelokal får dottern peta i sig något ätbart i bilen.
Sen när de pangar i cirkus 90 minuter tar jag en långpromenad med lite dunkadunka i öronen. Gärna något snabbt för att liksom följa dagsrytmen. Det är ju dumt att sakta ner när farten är uppe liksom.

Sen........ åker vi nog hem och lägger oss?!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...