Alla vi som gillar Maria

måndag 23 december 2013

God Jul pappa

Jag sitter här vid mitt skrivbord och tittar på min skrivbordslampa.
En gång i tiden var det din skrivbordslampa.
Jag börjar tänka på vad jag har kvar av dig.
Förutom skrivbordslampan då alltså.
Jag har nog inget mer.
Inget mer än mina minnen.

I morgon ska jag fira min första julafton utan dig.
Jag hoppas att det finns en TV i himlen så att du kan säga "Den var inte med förra året!!" som du sa VARJE år när Noaks Ark kom rullande på väg till säcken i Tomtarnas verkstad.
Och så hoppas jag att du slipper äta brunkål.
Jag hoppas att du vet att du finns med oss alla i tanken i morgon.
Och så hoppas jag att du vet att du felas mig.
God Jul pappa.
God Jul min helt vanliga men alldeles ovanliga pappa.


1 kommentar:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...