Alla vi som gillar Maria

fredag 8 november 2013

Märke som märke?

Jaha då var det fredag igen och innan jag tar tag i dagen så måste jag ju berätta den obligatoriska fräckisen eller hur?

Ebba åt lunch med en väninna och plötsligt påstår hon att hon har börjat kissa frimärken!
- Nää, sa väninnan. Det är ju omöjligt.
- Joo då, jag är alldeles säker.
- Njaa….men då får du väl gå till läkaren då, säger väninnan.
Så Ebba gick till läkaren dagen efter och hon berättade då samma sak för läkaren.
- Du ser doktorn, det är så att jag kissar frimärken!
- Nej, men det är ju omöjligt, sa läkaren.
- Nää men det är sant doktorn.
- Jaha…ja , men då får du gå och ta ett kissprov här då.
Ebba gick iväg och kissade i sin lilla burk och var snabbt tillbaka.
- Titta här doktorn, vad var det jag sa?! Där är frimärket!
Doktorn tog burken och tittade efter.
- Nää, sa doktorn, det där är ju inget frimärke - det är ju ett chiquita märke......

Idag väntar storhandling för morgondagens festligheter då jag ska ha min korta klänning. Sen var det ju det där med korten från London oxå. Omifallatt det var någon som missade den röda tråden i gårdagens inlägg......

Ha den allra bästa fredagen ♥



1 kommentar:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...