Alla vi som gillar Maria

torsdag 13 juni 2013

Ni får själva tänka er en passande rubrik för jag kom då inte på någon......

Jag hade nog vant mig vid ringen i alla fall för nu känns fingret VÄLDIGT tomt utan den. Ja vi har alltså inte slagit upp förlovningen, min ring var alldeles för stor så den är på tillfixning. Det gick tydligen inte i ett nafs så jag får vara utan den tills i morgon. Det kanske var för att den var för stor som jag tyckte att det kändes konstigt. Eller så är det för att jag aldrig använder ringar i vanliga fall.

Ikväll är det skolavslutning på Alice skola. Vi har som tradition att alla familjer bakar varsin tårta sen har vi stort tårtkalas när vi kommer från kyrkan. Det får gärna sluta regna innan dess eftersom vi är utomhus. Det är nog inte så gott med blöta tårtor.

Jag har inte bakat tårtan än. Men Alice har inte bestämt vad hon ska ha på sig än så det kan gå på ett ut.

I morgon är det skolavslutning på Pontus och Julias skola. Pontus ska som vanligt spela piano. Jag vet inte hur dags deras avslutning är så det måste jag ta reda på. Förslagsvis kan Pontus eller Julia ta reda på det. Jag har bett dem hela veckan men det ligger tydligen inte så högt på priolistan. De vet heller inte vad de ska ha på sig än så det måste de prioritera upp idag. Allra senast imorgon bitti.

Nu ska jag göra lite prioriteringar på mitt eget håll....




4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det slutar regna ... i morgon får det gärna vara uppehåll också.

    SvaraRadera
  2. Vi har precis varit på Eriks avslutning. Den var inomhus så vi blev inte blöta, men det hade varit roligare med sol än regn som det är här idag.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog ha valt Rubriken: Sagan om ringen
    Själv har jag tagit av mig min ring, efter att ha burit den i 20 år och jag kan säga dig att det är lika svårt att vänja sig vid det.

    Här har vi ca fem veckor skola kvar innan barnen har lov. Men vädret är ändå ostabilt, så vi väntar tills sommaren kommer.

    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Vad blir det för god tårta? Glöm inte att visa bilder på alla tårtor sedan :-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...