Alla vi som gillar Maria

måndag 22 april 2013

Maria dissar och hissar

Om det var någon som saknade mig igår så kommer förklaringen till min frånvaro i dagens diss.
Igår skulle jag inte börja jobba förrän klockan 16. Jag var uppe i hyfsad tid (kl 9) och hade planer på att få en hel del uträttat innan jag behövde köra. Efter frukosten startade jag min dator och drog igång Spotify. Jag ser att ikonen för datormeddelanden lyser ilsket rött och jag klickar på den för att se vad som står på. Tydligen har det hänt något med mitt virusskydd och jag tillbringar de kommande tre!!!timmarna med att försöka få rätt på eländet. Jag avinstallerar, ominstallerar, svär, funderar på att skicka ut möget genom fönstret, pratar med tre olika personer på supporten som har olika tips på hur jag kan lösa problemet men inget funkar. Till sist ger både jag och supporten upp. Jag är vid detta laget nästan gråtfärdig. Inte för att datorn strular utan för att jag inser att jag just slarvat bort tre timmar på att få ingenting gjort. Jag inser dock hur patetisk jag är och att det där ordspråket om att inte gråta över utspilld mjölk är ganska klokt. Jag låter sambon ta över och fixa ett nytt virusskydd i stället. Jag går ut på promenad och när jag kommer hem är allting fixat!! Det är dessutom nästan dax att åka till jobbet......
Så idag vill jag alltså dissa strulande datorer. Datorer ska funka. Punkt slut.

Dagens hiss är ganska solklar. Nu fick jag till det!! Vänta lite så fattar du!! Jag går runt med en speciell känsla i kroppen för tillfället. Jag gillar att bo i ett land med årstider. Jag skulle inte vilja ha sommar året runt. Inte heller vinter. Varje årstid har sin charm men det är något alldeles speciellt med den som väntar runt hörnan. De där första dagarna med sol, klar himmel och värme är alldeles magiska. Känslan att vara ute på promenad i en tunn vårjacka påminner nästan om en nyförälskelse. Att slippa bylta på sig termobyxor, vinterjacka, mössa, halsduk och vantar är helt underbart. Spela hög musik i bilstereon och kanske rulla ner rutan lite. Bara för att det inte kallt ute.
Så idag vill jag hissa våren som äntligen har kommit!!

Så ut och njut idag om du har möjlighet. Måste du vara inne hoppas jag solen lyser in genom ditt fönster i alla fall!


3 kommentarer:

  1. Det är absolut något speciellt med årstider. Det är klart en av anledningarna att vi inte tänker bli kvar här i all evighet, utan kommer att återvända så småningom.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar både ditt dissa och ditt hissa. Datorer ska bara funka annars blir jag galen. Sedan har jag lite andra åsikter om det spöregnat sjutton dagar i rad i november. Dit är det låååångt.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Nickar gillande åt både hiss och diss :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...