Alla vi som gillar Maria

tisdag 26 februari 2013

Nu har det vänt!!!

Igår när jag tömde min plånbok på kort hittade jag två presentkort från Stadium.
Jag hade inget minne var de kom ifrån och visste ännu mindre om där var några pengar på dem.
Ikväll när jag kört Pontus till hans skytte körde jag till Stadium för att köpa nya jobbskor.
Och ja - jag vet att jag har köpstopp men ALLA mina arbetskamrater kan intyga att nya jobbskor är ett nödvändigt inköp och sådana är OK.
Jag hittade ett par supersköna skor och knallar till kassan. Jag ber tjejen att kolla om där är några pengar på presentkorten och det visar sig att det finns 350 kronor. På varje kort!!
Så nya sköna jobbskor helt gratis. Typ.

Sen körde jag en vända till stan för att lämna tillbaka några filmer som barnen hyrde när de var hos mormor förra veckan. Jag parkerade en bit ifrån och traskade till Hemmakväll.
När jag kom tillbaka ser jag på långt håll hur det går en parkeringsvakt bara en rad från min bil. Efter en snabb titt på skyltarna visar det sig att det är avgift dygnet runt på denna parkering. Jag tog för givet att det bara var avgift till klockan 18 så jag hade ju inte lagt på några pengar. Klockan var 18.30.
Jag fick sätta långa benet före och hann precis smita in i bilen och köra iväg innan jag blev avslöjad för tjuvparkering.

Så allt som allt har jag ju tjänat i runda slängar 1000 spänn på bara 30 minuter.
Snacka om att min tur har kommit tillbaka!!!!

Lite missvisande bild. Skorna är lila med neongröna detaljer. De ser inte ut som Sveriges flagga live.


6 kommentarer:

  1. Finfina skor!
    Men vilken himla tur med böterna... Hu!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Wow! Passa på att köpa en lott när du är inne i flytet! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lite sån tur hoppas jag på nu angående min bil. Hoppas, hoppas att Börje kan fixa bromsarna på torsdag eller fredag så att den går igenom besiktningen på fredag eftermiddag.

    SvaraRadera
  4. Då är det bara att hoppas att vågen blir stor!

    SvaraRadera
  5. Puh! Vilken tur att du inte fick böter!! Kan bli dyrt det. Härligt med positiva överraskningar i form av fyllda presentkort :) Kram

    SvaraRadera
  6. Sicket flyt. Det är såna dagar en ska köpa lotter. :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...