Alla vi som gillar Maria

måndag 25 februari 2013

Hur många har du??

I helgen såg jag en bild på Instagram. Eller jag såg många men det var särskilt en jag reagerade på.
Det var en kompis som la ut en bild på sina tre partners och hon undrade om hon skulle skaffa ytterligare en.
Jag började fundera på mig själv och mina vanor gällande partners.
När jag var yngre hade jag inte en enda.
Jag var otrogen till höger och vänster och tog den som var närmast.
Med åren - när jag blev äldre och förståndigare - förstod jag att det lönade sig att vara trogen och jag skaffade mig EN partner.
Jag förstod snart att det där med att vara trogen lönade sig inte i alla lägen och i smyg skaffade jag mig ytterligare en partner.
Utbudet av partners är stort och det är svårt att stå emot.
Alla har sina speciella egenskaper och förmåner.
Genom åren har det blivit en hel del vänsterprassel och jag är idag uppe i inte mindre än 27 partners.
Det börjar bli ganska jobbigt att hålla isär dem och jag funderar på att göra mig av med några stycken.
Frågan är ju bara vilka.
Vissa har jag inte kontaktat på flera år men ändå har jag deras nummer i plånboken.
Det är kanske på tiden att jag klipper banden till dem?
Eller kanske ska jag helt enkelt klippa dem??
Jag menar 27 stycken känns lite överdrivet??



Hur många partners har du och hur många använder du? Egentligen??

10 kommentarer:

  1. Jag har nog 10-15 st tror jag och dom flesta används relativt ofta. Den enda som mest ligger och skräpar är ett Hemköpskort som mamma ordnade till mig för att hon tyckte att jag behövde det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Eller vänta nu, pratar vi om kort med kredit på? I så fall så har jag ett. Tänkte att vi kanske pratade kort i allmänhet. :)

      Radera
  2. Hmm, bankkort, ica, medmera, volvo, patientkort, bibliotek, apotek. Tja det var nog allt. Krediter drar jag mig för in i det längsta :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Är så trött på alla de där plastkorten som tar plats, och alla används ju inte regelbundet. Tack för att fler butiker släpper korten och i stället går på pers-nr. Men ibland undrar jag på om man tjänar nå´t på det där.. typ MQ, Lindex, H&M osv
    Kram

    SvaraRadera
  4. Alla mina partners kostar mig bara en massa pengar. Tror att jag ska nöja mig med 5 st i fortsättningen.

    SvaraRadera
  5. Jag har gjort mig av med en del och de får vara i garderoben.

    SvaraRadera
  6. Ett bra inlägg som roade mig. Jag kan heller inte slänga exxen. Tycker det är bryskt att ta till saxen. Jag tar den kort(a) varianten och stannar där. :)

    SvaraRadera
  7. Jag har alldeles för många men när jag väl ska ha ett speciellt så hittar jag det aldrig.

    SvaraRadera
  8. Jag har 4 som jag använder regelbundet. ICA, Coop, OKq8 och Bankkort. De två sistnämnda använder jag för att betala med, de två andra bara för bonus. Sen har jag massa många som ligger och skräpar vet inte hur många.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...