Alla vi som gillar Maria

onsdag 23 januari 2013

Vissa ändrar sig aldrig

Året är 1986 och jag är på folkdansläger i Norge. Jag är kär i en kille i det norska folkdansgruppen som heter Baard. Kär sådär som man bara kan vara när man är 12. Sådär kär som man kan bli på bara en helg när man är 12. Men detta inlägg ska inte handla om honom.

I mitt folkdanslag fanns en tjej som hette Susanne. Hon var lika gammal som jag och  hade ett väldigt ovanligt efternamn som jag inte tänker skriva här. Hon hade rött hår och glasögon. Hon var alltid sur. Redan på den tiden tyckte jag om att få folk att skratta och jag gjorde mitt bästa för att få Susanne att dra på smilbanden men lyckades aldrig. Hon log A L D R I G....

Än idag gillar jag att få folk att skratta. Så även på jobbet. Jag skojar med både mina arbetskamrater och kunderna. Jag är ganska duktig på att läsa av vilka det är OK att skoja med. Igår hade jag en kund i min kassa som var helt med på noterna och snart log hela kön. Utom en tjej som stod precis bakom min skojande kund. Hon hade rött hår och glasögon. Hon såg väldigt sur ut.
När det var hennes tur att betala lämnade hon fram en bonuscheck. Hon har fortfarande samma ovanliga efternamn......

9 kommentarer:

  1. Hon kanske har asberger eller nåt...

    SvaraRadera
  2. Kom att tänka på en sak, de barn som blev retade när jag var barn var de som hade : rött hår, glasögon, fräknar, tandställning. Allt detta vill (nästan) alla ha i dag.
    Min stora har rött hår (alla bara älskar hennes hår, fräknar (så mycket gulligll hon har fått för dom), läsglasögon (pga latent skelning, hon är skitfin i dom). Min lilla ska strax få tandställning, hon längtar som bara den efter det. Ingen säger något elakt om det nu för tiden :-)
    Kram o ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Hon kanske ler inombords :) Kram

    SvaraRadera
  4. En del människor är bara så där. Tyvärr. Men det är nog bara att acceptera och fokusera på dom människorna som har lätt till skrattet. Dom som spelar med sig av sin energi.

    SvaraRadera
  5. Jag har rött hår och glasögon och ett ganska ovanligt efternamn! Men jag heter inte Susanne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte att Hansson är så ovanligt ;-)

      Radera
    2. Hehe, det är bara min pseudonym!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...