Alla vi som gillar Maria

onsdag 23 januari 2013

Nytt recept 6 och 7 av 30

I går åt vi pasta med rökt skinka och tomatsås. Jättegott!


Du behöver koka lagom mycket pasta. Steka en rödlök och en klyfta vitlök i lite olja. Rör ner en förpackning finkrossade tomater med basilika och 2 msk pesto med citron. Strimla 200 gram rökt bog eller skinka, dela ett gäng körsbärstomater på mitten och rör ner i såsen. Ät.

I kväll åt vi lax med couscous och falsk hummus. Tyvärr glömde jag fota men jag har ritat en minst lika bra teckning.

Eftersom jag vet att du kommer att bli sugen när du ser min teckning kommer receptet här.

Krydda laxen med peppar och stek i ugn. Kok couscous. Vi hade även broccoli till för att det är så himla gott. Den falska hummusen gör du genom att mixa 200 gram vita bönor med en klyfta vitlök och sen blandar du i 2 dl matyoughurt. Fix färdigt på ca 20 minuter. Perfekt vardagmat!


3 kommentarer:

  1. Det lät gott!
    Sv: Har du inte sett "I rymden finns inga känslor"? Om inte, så se den! :D
    Ja, med den diagnosen brukar man ha lite problems med att le, rent generellt. Fast alla är ju olika så det är inte så enkelt.

    SvaraRadera
  2. Bilden på laxen till trots, fniss, så skriver jag av receptet, hihi. Låter gott :) Gillar enkel och snabblagad mat. Tack för tipset, kram Milla. Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...