Alla vi som gillar Maria

tisdag 8 januari 2013

När jag blir pensionär ska jag flytta

Det tog ganska så exakt ett dygn att återgå till gamla vanliga rutiner med allt vad jobbet innebär.
Redan andra dagen stirrade jag runt här hemma med en massa saker som jag skulle hinna göra innan jag började jobba.
8 månader har jag legat hemma och varvat ner. Nu har jag varvat upp mig till mitt gamla jag på mindre än en vecka.

I dag ska jag jobba några timmar, sen ska jag hem till en väninna på lunch och sen ska vi ha tjejkväll hos E. Ett gäng goa arbetskamrater ska träffas och äta gott, dricka gott och framför allt ska vi prata färdigt. I vårt jobb är det ju svårt att hinna prata färdigt med varandra. Det kommer hela tiden kunder och avbryter......
Skämt åsido, vi är ju faktiskt där för kundens skull. De ger ju oss dessutom en anledning att träffas några stycken över en lunch, fika eller hemma hos någon för några timmars social samvaro. Eftersom vi inte hinner prata färdigt på jobbet menar jag.

Så på tal om att inte hinna  - jag har hört att på Venus är en dag lika lång som 243 dagar på jorden. Så om de bara kan tänka sig att fixa till lite små detaljer med sin atmosfär och yttemperatur så kan jag tänka mig att flytta dit när jag blir pensionär. Då ska jag väl hinna med allt som jag planerar göra på ålderns höst......

7 kommentarer:

  1. Ingen dum idé alls, det där med boendet på Venus...

    SvaraRadera
  2. antar att natten är lika lång. Törnrosasömn? Kram

    SvaraRadera
  3. Oj det låter inte så bra att du har lyckats varva upp till samma nivå som tidigare. Var rädd om dig själv!
    Kul med både lunch och tjejkväll iaf! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Ska genast börja packa. Behövs visum? Kram

    SvaraRadera
  5. Som upplagt för en riktigt trevlig dag och kväll, Må jag säga? :-)

    SvaraRadera
  6. Det är viktigt med ett bra arbete men det viktigaste är ändå att trivas med sina arbetskamrater.

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att ha så bra arbetskamrater att du vill umgås med dem på din fritid!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...