Alla vi som gillar Maria

söndag 3 juni 2012

Jag är typ värlsbäst

på att göra veckomatsedlar och eftersom flera av er inte verkade vara det ska jag givetvis stå till tjänst!

Jag kommer att göra en veckomatsedelflik här uppe ↑ och om det blir uppskattat kan jag tänka mig att göra det varje vecka. Typ på lördagen så att ni kan handla på söndagen. Men då måste ni lova mig att ni använder sidan och det kan jag kolla - det vet ni!! och ger mig lite feedback så att jag har lust att fortsätta.

Jag ska bara peta in en liten hjärtesak sen ska jag nog inte prata mer om det. Inte idag i alla fall....
Inatt väckte Joakim mig för att han vaknade av att jag låg och grät. Jag drömde att jag höll på att dö och ingen trodde på mig. Drömmen symboliserar med all säkerhet alla läkare som jag träffat genom åren som har avfärdat mitt tillstånd som stressrelaterad panikångest. Även om jag själv ställde samma diagnos (med hjälp av Internet) så är jag förundrad såhär i efterhand hur nonchalant jag har blivit behandlad. Det är inte en enda doktor som har ens lyssnat på mitt hjärta genom åren. Första frågan har jag varit hur privatlivet ser ut och när jag berättat om mitt har de alla dragit slutsatsen att jag var stressad. Jag kunde såklart stått på mig och krävt att de gick vidare men de flesta tänker nog inte så i den situationen. Det kommer jag att göra i fortsättningen. Jag kommer att lyssna mer på min kropp, kanske ännu mer på min magkänsla och framför allt på mitt förnuft och inte låta någon läkare sätta sig på mig igen!!

Men nu pratar vi om något annat. Det har ramlat in en hel del frågor faktiskt - tack för det och keep them coming för all del. Idag svarar jag på ♥ Carinas ♥ frågor som  - även om det är till synes ganska enkla frågor - satte fart på hjärnverksamheten såhär på morgonkvisten.

Vad skulle du ta med dig till en öde ö?  Sweet Carina - att inte ha några begränsningar! Eftersom jag förmodar att jag får åka tillbaka när jag vill tar jag faktiskt inte med mig familjen. Jag kan inte ens förstå att jag vågar skriva det - nu kommer anklagelserna  att hagla......
Nej i stället tar jag med mig alla mina bloggvänner! Både mina läsare och dem jag är läsare hos. Kan ni fatta vad roligt vi hade haft i varandras sällskap? Jag menar den ene av oss är ju roligare än den andre!! Självklart står jag för mat och dryck. Och underhållning. Vad sägs om Chippendales? Jag har aldrig sett dem så har ni bättre förslag så låt mig veta det innan vi åker! Så om det finns någon som fortfarande inte läser min blogg är det hög tid att börja nu. INNAN vi åker!

Om du vann en resa var skulle du vilja åka? New York är det första resmål som ploppade upp i huvudet men sen tänkte jag varför stanna där? Nej jag vill vinna en jordenruntresa. Och då menar jag ingen sån mesig resa på 80 dagar eller nåt. Jag menar en riktigt jordenruntresa. En stad i varje land. Minst. OK inte i alla land men de flesta. Och i alla stater i USA. Och ni förstår ju själva att inget annat än "All inclusive" är aktuellt.

Om du bara fick äta en maträtt i en månad, vad skulle du vilja ha då? Mitt svar måste bli pizza. Ett genomsnittligt pizzaplace har väl en sådär 60-70 olika sorters pizza på sin meny så det kommer ju inte kännas som samma maträtt. Och eftersom jag gillar en utmaning kör jag inte bara en månad med samma mat - jag kör två. Andra månaden kör jag med Nutrilett för hela slanten!!

Har ni inte läst hur jag träffade Joakim går ni tillbaka ett inlägg. Det är faktiskt en hjärteknipande historia som ni inte vill missa!



21 kommentarer:

  1. Drömmar är ju hjärnans sätt att bearbeta och nu när den värsta stressen och pressen har släppt så kör sådant igång.

    Jag följer gärna med till en öde ö med dig! Med lite god mat och dryck, fint väder och trevlig underhållning så kan det nog inte bli bättre! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill följa med! En öde ö (det är en solig ö va?!) med fina människor, god mat och underhållning. Count me in! :)

    SvaraRadera
  3. din dröm visar att verkligheten kommit ifatt dig. Nu som först kanske du verkligen förstår vad som kunde hänt. Jag vet ju av egen erfarenhet att när man är mitt upp i hela skiten tänker man inte på vad följderna kan bli utan man lever för dagen. Kram

    SvaraRadera
  4. Låt du ditt hjärteprat få ta all den plats här i bloggen som DU behöver. Kul med veckomatsedelspalten. Tror att vi är många med fantasibrist vad gäller mat så jag slänger nog ett getöga där med jämna mellanrum. Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  5. Jag är typ värdssämst på att göra veckomatsedlar. Jag hoppas kunna sno lite från dina :)

    Roligt att läsa dina svar på mina frågor. Nu blev det lite fusk med resan ;) Jag menade EN resa (ett resmål) men ok... det var smart av dig så låt gå :)

    Vilken fin berättelse om när du mötte din Joakim...
    Kram och ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Bra idé med veckomatsedlar! Man kan aldrig få nog med tips på bra vardagsmat!

    SvaraRadera
  7. Veckomatsedel I like a lot!
    Dumma doktorer och fina du. Det där med stress har blivit ett mantra. Minsta eller största åkomma anses vara stressrelaterad. Den största stressåkomma jag vet är doktorer som inte tar sig tid med sina patienter!

    SvaraRadera
  8. Ser du, det där med veckomatsedeln är uppskattat. Jag har inte heller så dumma idéer...men det är DU som är världsbäst!

    SvaraRadera
  9. Menar du att de aldrig ens lyssnat på hjärtat eller tagit ett EKG? Jag är förvånad!
    Och jag följer också gärna med till en öde ö, det låter skitkul, och gärna till New York också! :)

    SvaraRadera
  10. Skippa Chippendales. Med så många bloggare på ett och samma ställe så skulle vi inte hinna titta på dem och det vore ju synd.

    SvaraRadera
  11. Blir ledsen över att höra hur dålig hjälp du fått tidigare av läkarna. Drömmer själv mardrömmar om min situation jag är i. Man kommer inte ens undan när man sover :-(. Jag kommer absolut att kolla in dina veckomatsedlar även fast jag inte har någon egen familj. Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Jag skriver matlista för två veckor i taget - smart, billigt och sparar tid :-) Men inte på sommaren då vi oftast är utan tonåringar....slappar lite med allt då. När åker vi på resan?

    SvaraRadera
  13. Det där med veckomatsedlar låter som en jättebra idé! Jag ska kika på den :-)

    SvaraRadera
  14. Fattar inte att dom inte ens lyssnat på hjärtat ditt?? Om inte annat för att få en sån snygging att ta av tröjan!!?

    Angående veckomatsedeln så saknar jag en "meatless monday". ;)

    Krrraaaaam ♥

    SvaraRadera
  15. Veckomatsedel är kanon om man bara gör den!

    Tack för att du delade med dig om hur du och Joakim träffades!

    SvaraRadera
  16. Underbara Maria! Jag blir så glad ska genast in o kolla veckans mat, Tack!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Oj,vad jag har missat mycket. Men du...jag har läst ikapp mig :)
    Härligt att få läsa dina svar.
    Och du...visst hade vi haft skitkul på en öde ö.
    Ojojoj...
    Ser fram emot dina veckomatsedlar.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Jag har haft problem med panikattacker och extraslag i många år. Hoppas de har rätt när de säger att det inte är farligt..

    Veckomatsedel behöver jag verkligen! Jag har noll inspiration till matlagning numera.

    Sv: Det är bara den långa grå stickade tröjan/tunikan kvar nu, men du får den gärna om du vill. Maila din adress bara i så fall.:)

    SvaraRadera
  19. Jag kommer definitivt att ta del av dina veckomatsedlar. För jag är så dålig på det själv. TACK TACK.

    Krya på dig.

    KRAM

    SvaraRadera
  20. Trodde att du skulle ta med dig Mr. Nice Guy ...

    SvaraRadera
  21. Eftersom Mr Nice Guy läser min blogg är Mr Nice Guy självskriven gäst ;-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...