Alla vi som gillar Maria

måndag 24 december 2012

Men det skulle ju inte gå?????

Tydligen är jag någon sorts supermamma!!
På något konstigt sätt tog jag över dotterns halsonda och sitter nu här på julaftonsmorgon med halsfluss!!
Eftersom jag lovat mig själv att aldrig någonsin ställa diagnos med dr Google igen har jag pratat med sjukvårdsupplysningen tidigt i morse.
Tydligen går halsfluss över av sig själv nuförtiden. Om man inte är så dålig att man inte kan svälja flytande vätska och andas utan större bekymmer. Att man har ont så in i h*****e när man sväljer är ingen självskrivet skäl till att få penicillin längre.

Jag fick däremot lite bra tips av den gulliga sköterskan på 1177 så nu ska jag gurgla lite krossad Alvedon. Kommer nog att inte smaka hallon men det kanske tar bort den värsta smärtan.
Sen blir det flytande julmat för mig........

Men GOD JUL för all del. 
Ja ä inte bitter.......

11 kommentarer:

  1. Nä vad tråkigt! Du om någon är väl värd att vara frisk till jul. Du får ha en så God Jul som du bara kan och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Glass , glass i stora lass är vad jag rekommenderar. Kram och God Jul :)

    SvaraRadera
  3. Ja du verkar var utrustad med otur för tillfället....det ogillas! Hoppas du får en bra jul ändå och att du kryar på dig under dagen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt! Men krya på dig snabbt och hoppas du får en God Jul trots allt.

    SvaraRadera
  5. Men tusan också. Men då har du en väldigt bra anledning att gå äta obegränsat med glass! Krya!
    Och en ha en riktigt mysig och fin jul!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stackare. Skickar en kram så här på tryggt avstånd. *kram*

    SvaraRadera
  7. Isglass och Strepsils. Krya på dig och God JUL till dig och din fina familj!

    SvaraRadera
  8. Önskar dig och din familj en underbar Julafton. Kramen.

    SvaraRadera
  9. Vilken supermamma du är, tänker på dina barn i första hand!
    God jul till dig och de dina, hoppas du tillfrisknar snart!

    SvaraRadera
  10. Saffransglass, kanelglass? Krossad alvedon i knäcken?

    Tack för din fina hälsning hos mig ♡

    Krya på dig, min fina bloggvän och en God Jul önskar jag dig!

    SvaraRadera
  11. Usch! Krya på dig!!
    Och jag hoppas att er julafton var fin - det halsonda till trots.
    KRAM!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...