Alla vi som gillar Maria

fredag 14 december 2012

En liten fräckis för att höja temperaturen kanske??


Jag börjar äntligen tina upp efter att ha stått ute i 15 minusgrader och tittat på dotterns Lucia-tåg.

Som jag tror att jag nämnt några gånger förut går Alice på en underbar liten friskola och det var på den skolgården vi stod och frös igår kväll.

Fast det är en vacker miljö att frysa i.


Våra fina Trolle-barn ♥



Efteråt var det skönt att värma sig med bästa kompisarna
Idag är det inte i närheten lika kallt som igår men vi kan väl ändå höja temperaturen några grader med hjälp av en fräckis!!  


Alfred flyttade in på hemmet. Efter ett tag fann han en äldre dam som attraherade honom. Han frågade om hon ville komma in till honom på kvällen, men hon avvisade honom. Alfred gav sig inte och någon dag senare frågade han igen och förklarade att hon kunde få 100 kronor om hon följde med honom, men hon avvisade honom. Så fortlöpte månaden, och inte förrän Alfred frågade med ett bud på 500 kronor tackade gumman ja. 
Hon kom och dom båda kröp ner i hans säng. Efter fullbordat verk utbrast Alfred:
- Oj! Hade jag vetat att du var oskuld så skulle du ha fått 1000 kronor!
Varvid gumman replikerade:
- Och hade jag vetat att du kunde få den att stå, så hade jag tagit av mig strumpbyxorna! 

Ha den allra bästa fredagen alla fina ♥

3 kommentarer:

  1. Hihi hi.. Tack för morgonskrattet! Fina Lussebilder också, gnistrande fina!

    Ha en bra fredag... :-)

    SvaraRadera
  2. Haha - lite sådär lagom fräck såhär på begynnande fredagskväll!

    SvaraRadera
  3. Nästan lite gullig....fniss //M

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...