Alla vi som gillar Maria

torsdag 20 december 2012

Bästa vänner

Yngsta dottern Alice kom hem från skolan förra veckan och informerade mig om att hon hade minsann namnsdag på julafton. Eftersom jag är en av dem som var med och bestämde vad hon skulle heta så visste jag att det inte var sant. Men hon envisades. Inte nog med att hon hade namnsdag - bästa vännerna hade oxå namnsdag på julafton. Hon log hela tiden sådär finurligt som bara hon kan och jag förstod att det var något lurt med det hela.
Och visst hade ungen rätt. Hon och bästa vännerna Emilia och Vilda har namnsdag på julafton. För att fira det har Alice bakat varsin pepparkaka till dem alla tre.





Det roliga är att 9 gånger av 10 står de i just den ordningen när de ska fotograferas tillsammans och jag är lite förvånad över att jag inte tänkt på vilket namn deras initialer bildar. Jag har ju trots allt tagit en hel del bilder på dem de senaste tre åren. Här kan man ju tänka sig att jag skulle göra ett collage av bilder på de söta tjejerna men det stannar vid en tanke.

7 kommentarer:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...