Alla vi som gillar Maria

tisdag 21 augusti 2012

Vad konstigt att ingen sagt något om det?? Jag måste kanske skaffa klädnypor till mina gäster.....

När jag och Alice var ute och cyklade i söndags rullade vi förbi en svinstia som ligger några 100 meter från vårt hus.

Alice: När Mattias kör skolbussen säger han att han tycker att det luktar illa här.

Jag: Ska jag vara ärlig tycker jag inte heller att det luktar vidare gott här.

Alice drar ett djupt andetag genom näsan och säger: Jag tycker att det luktar hemma jag.

Så nu vet ni det.

Hemma hos mig luktar det gris.

Vad luktar det hemma hos dig?


8 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Ja, nu vet vi hur det luktar hos dig...
    ;)))
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det kommer att bli inköp av diverse doftljus nu då? Hos oss är det nog blandade dofter men jag har köpt två underbara tjärljus som jag sniffar på, underbar doft tycker jag! //M

    SvaraRadera
  3. Men oj, nu kom "doft"minnen tillbaka. Jobbade i lanthandel på sommrarna när jag var tonåring. Tvärs över gärdena fanns en grisgård och när vinden låg mot affären gick jag omkring o andades med öppen mun. Om det luktar så hemma hos er rekommenderar jag att omgående ta kontakt med Anticimex ;)

    SvaraRadera
  4. Kul! Det är bara att gilla läget. Inte kan ni väl flytta för att bonnen bredvid kör med naturliga dofter. Kram

    SvaraRadera
  5. Damm. Fuktiga handdukar. Utanför luktar det gräs, moppeavgaser, diesel från nån traktor.

    SvaraRadera
  6. Här luktar/doftar det tåbira, fjärt, sommarängstvål, lavendel och lite kaviar.

    SvaraRadera
  7. Haha, men det finns värre dofter än svinstia. Eller, kanske inte.. ;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...