Alla vi som gillar Maria

måndag 4 juni 2012

Matsedlar, drömveckan och Steve Buscemi

Vilken respons på matsedlarna!! Jätteroligt att ni gillade dem men jag kan inte ta åt mig hela äran. Det var ju inte min idé från början - det var faktiskt Elle och Jeanette som kom med förslaget. Fast det förstås.... Det var ju jag som bad om förslag och det är ju faktiskt jag som skrivit recepten så.......äsch jag tar åt mig hela äran i alla fall!! Glöm inte att rapportera betyg och beröm när ni provlagat.


Jag fortsätter att beta av Mammahäxans frågor. Både för att det är himla bra frågor och för att det inte händer något i mitt liv just nu som är värt att berätta om.

Beskriv en drömdag/drömvecka.
Hade det varit för några veckor sen hade mitt svar sett helt annorlunda ut än vad det kommer att göra idag. Den senaste tiden har jag haft tid i överflöd att fundera över vad som är viktigt i livet. På riktigt.
Så en drömdag för mig skulle vara att jag skickar iväg barnen till skolan, går ut på en lång skogspromenad innan jag själv kör till jobbet. Sen jobbar jag och har trevligt med mina underbara arbetskamrater innan jag kör hem till min familj och alla måsten i form av kvällsmat, träning, läxor och allt annat. Kanske hinns det med en fika med en vän. Eller ett biobesök eller något annat trevligt.
För att beskriva drömveckan kan du läsa ovanstående text fem gånger med vissa tillägg på dag 5. Då har vi fredagsmys efter att Joakim och barnen följt med  mig på skogspromenaden. På lördagen sover vi länge, äter en härlig frukost innan vi gör lite vad vi känner för. På kvällen har vi huset fullt med goda vänner och skratt. På söndagen sover vi ännu längre och åker sen till något mysigt utflyktsmål och har picknick.

Om du inte jobbade med det du gör nu vad skulle du vilja göra då?
Jag skulle vilja ha ett jobb inom det område jag är utbildad (ekonomi) Jag vill ha ett jobb där jag får ett eget kontor med ett eget skrivbord med en egen bokhylla där jag kan ha alla mina egna pärmar med mina egna papper i. Typ.


Ditt första barndomsminne?
När jag var liten jobbade min mamma natt och min pappa var lastbilschaufför så han började jobba innan mamma kom hem. Eftersom vi inte hade någon barnomsorg sov jag och min storasyster hos mormor och morfar de vardagsnätter mamma jobbade. Jag minns en kväll när mamma hade lämnat oss och vi stod i mormor och morfars kök. Jag stod hos mormor och när mamma skulle köra ville jag ge henne en kram till. Mormor trodde att jag skulle börja bråka om att jag ville följa med mamma så hon tog mig i armarna och höll fast mig så att jag inte kunde krama min mamma. Jag minns att ju mer jag kämpade för att komma loss desto hårdare höll mormor mig och jag fick inte ge min mamma en kram till innan hon körde. Jag tror att det är denna händelse som gjort det så otroligt svårt för mig att skola in mina barn på dagis. Jag har mått fysiskt dåligt när personalen har bänt loss mitt skrikande barn från mig och jag har själv lämnat dagis gråtande många gånger. Jag hoppas att de inte kommer att ha det som sitt första barndomsminne när de är vuxna.


Favoriträtter, favoritfilmer, favoritskådisar, favoritböcker.
Jag gillar mat alldeles för mycket för att kunna plocka ut en enda favoriträtt.

Jag älskar att titta på film! Vissa filmer kan jag se hur många gånger som helst. Som t ex  Dirty Dancing, Pretty Woman och Titanic. Sen gillar jag Sleepers, Seven, Avatar, Wallander-filmerna (de svenska) Bourne-filmerna och många många fler.

Alla snygga män är mina favoritskådisar. Och några fula med. Till exempel Steve Buscemi, Rowan Atkinson och Krister Henriksson. Jag gillar kvinnliga skådisar oxå. Tuva Novotny gillar jag till exempel.  Och Jennifer Aniston och Meryl Streep.

Deckare i alla dess former är mina favoritböcker. Till exempel Harlan Coben och Michael Connelly.


Nu tror jag inte ni orkar ta in mer Maria-fakta så de sista två frågorna sparar jag till ett annat tillfälle.



10 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är kul att få läsa lite mer om dig. :)
    Sen ska jag även kika in på dina veckomatsedlar, synd bara att jag är så lat/stressad när det kommer till matlagning.

    SvaraRadera
  2. Hej där. Jag använder också Photoscape och jag går in
    1: Redigerare i startmenyn
    2: Sedan klickar jag på rutan ramar (det står; ingen ram)och provar mig fram.

    Den jag tror att du menar heter Instant film 02 men en annan som jag också använder regelbundet är curl border 03 eller shadow ramarna.

    3.Använd och spara. Original sparas automatiskt om du inte klicka av det.

    Hoppas att det är till hjälp annars får du gärna hojta till igen =D
    Ha en fin dag och så hoppas jag att du får tillbaka energin efter op snart. Kram

    SvaraRadera
  3. Roligt att få veta lite mer om dig. Idag ska jag testa fredagsreceptet. Kram

    SvaraRadera
  4. Recept är alltid välkomna för en som jag. En med noll fantasi o väldigt lite tid. Skönt med "färdiga" koncept att ta till då.

    Ditt barndomsminne var inte att leka med... :( Sånt sätter sig mer än vad man tror.

    Ha en fin måndag! Kram

    Ps. Vad tycker du om "Kvinnan i rummet"? Ps.

    SvaraRadera
  5. Tycker sånt här är kul läsning! :)

    SvaraRadera
  6. Usch, vilket jobbigt barndomsminne!
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul läsning. Hemskt barndomsminne. Kram

    SvaraRadera
  8. Tack för din omtanke! Huvudvärken är borta nu :) Och tack för att du delar med dig av alla dina idéer och ditt liv ♥

    *KRAM*

    SvaraRadera
  9. Kul med lite Maria-fakta. Men vilket hemskt barndomsminne...sånt kan sätta djupa spår i livet.

    Sv. men usch på sig! VAD såg du i mina bilder?! Kanske detsamma som jag.. ;) ;) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Men vad bra med veckomatsedlar, kommer nog att tjuva ett och annat där i framtiden

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...