Alla vi som gillar Maria

tisdag 1 maj 2012

Fy f-n vad jag är bra!

Jag har fått en utmaning av härliga Joanna.

Jag ska göra en lista innehållande åtta saker som jag är bra på.

Utan att för den sakens skull låta skrytsam tycker jag faktiskt inte att det var vidare svårt att komma på åtta saker som jag är bra på.

Jag tyckte nog att det var svårare att bestämma vilka åtta som ska få vara med på listan.

Men här kommer de - utan inbördes ordning.

1. Jag är bra på att fullfölja saker.
Säger jag att jag ska gå till Haparanda och vända då gör jag det. Det kan ni lita på.


2. Jag är bra på att få sista ordet.
Därmed inte sagt att det är en bra sak att vara bra på. Men bra på det - det är jag. Fråga min kära sambo om ni inte tror mig....


3. Jag är bra på att göra listor.
Listor har jag gjort sen barnsben. Det ligger någon sorts tillfredsställelse i att bocka av saker efterhand som de är gjorda. Ju mer detaljerade desto bättre - det innebär ju fler bockar!

4. Jag är bra på att bevara hemligheter.
Det är personerna som jag berättar vidare för som inte kan hålla tyst!
Skämt åsido - är det någon som berättar en sak i förtroende stannar den hos mig.


5. Jag har ett bra sifferminne.
Bilnummer, telefonnummer, PLU-koder, EAN-koder lägger sig av någon outgrundlig anledning  tillrätta i mitt minne och stannar där.
PLU-koderna underlättar ju på jobbet men det finns ju ingen som helst anledning att komma ihåg vilket bilnummer det var på pappas blåa Volvo som han hade när jag var 10. Eller vilket telefonnummer min bästa kompis hade när vi gick i ettan.

6. Jag är bra på att komma ihåg sångtexter.
Peter Settman - varför får aldrig jag vara med i "Så ska det låta"?

7. Jag är bra på att äta godis.
Fattas bara annat - jag tränar ju varje dag!


8. Jag är en väldigt bra mamma.
Frågar du mina barn är jag världens bästa. Bara en sån sak.....

Sen var det ju det här med att skicka vidare.

Joanna valde att skicka vidare till åtta stycken eftersom det är åtta saker på listan. Det tyckte jag var en bra idé så jag gör likadant.


Motvallskärringen MillaFöre detta Fru Gårman Anne med eJeanetteSteffmanFunderande YoycePantertanten GunnelLippe och Paula - nu vill jag veta 64 saker som ni är bra på!

Ja just det - jag är bra på huvudräkning oxå......

Ha det bäst och glöm inte att vara med och tävla i förra inlägget!


5 kommentarer:

  1. Du är ju hur bra som helst! :D Ska ta tag i och göra denna senare idag. :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Den var inte lätt, men nu är det gjort i alla fall <3

    SvaraRadera
  3. Jag har redan skrivit den typen av inlägg i massor... bla denna: http://steffman.blogspot.se/2010/05/5-tips-for-battre-sjalvkansla.html
    Men tack för utmaningen :)

    SvaraRadera
  4. Det var bra saker du är bra på! :)

    Det där med sifferminnet är ju kul och jag är likadan. Jag kommer ihåg nästan alla mina klasskompisars födelsedagar och då menar jag från grundskolan. När vi hade återträff för några år sedan var det väldigt praktiskt att kunna när vi skulle leta upp dem som inte längre bor i Sverige. Alla som bodde i Sverige fick en inbjudan från festföretaget men de som flyttat spårades aldrig upp. Men det gjorde jag! Jag, som visste när de var födda, ringde både Finland och Tyskland och vips så kunde de också få en inbjudan. Och hon som flyttat till Tyskland kom dessutom, så det var ju extra kul.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tackar för inbjudan till den här utmaningen. Jag hänger på även om den kanske inte dyker upp idag :) Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...