Alla vi som gillar Maria

måndag 30 april 2012



Jag spinner vidare lite på lördagens lilla gnällinlägg (◄ Länk) och vill idag dissa folk som helt saknar taktkänsla.

Nu menar jag inte de som inte kan klappa takten till Sommartider eller de som inte kan dansa en enkel vals.

Nej jag menar folk som gör sig "roliga" på andras bekostnad, som skrattar högt och gärna när någon gör något fel och inte ens märker att personen i fråga tar illa upp.
Folk som drar fel skämt i fel sällskap och bara dööööör åt vad roliga de själv är.
Folk som klampar på och vädrar sina åsikter utan att ens se sig omkring vilka som finns runtomkring.

Detta råkade jag ut för ganska nyligen när en vid mitt bord (märkväl inte i mitt sällskap) började gå på om att kvinnor skulle stå hemma vid spisen och föda barn typ för det var det kvinnor var bäst på. Inte för att det är någon ursäkt men det var alkohol med i bilden. Han tar som exempel en tjej i mitt sällskap som är av utländsk härkomst och menar att hennes kille som oxå är av utländsk härkomst men som inte är med i sällskapet vet vad han menar och håller med honom till punkt och pricka.

Till sist får jag tyst på idioten honom men jag ser på hans belåtna min att han tycker att han har gjort en strålande insats i kvällens debatt.

Så bu för folk som saknar takt och ton.

Jag vill hissa VÅREN!!


Jag blir lika förundrad varje år vilka känslor som sprider sig i kroppen när de första vårdagarna börjar komma.

Jag vill bara skruva upp radion på det högsta och rulla ner rutorna när jag kör bil.
Gå ut på långa skogspromenader i bara t-shirt när jag är ledig.
Krama om alla glada människor när jag är på jobbet.

Jag får nästan en euforisk känsla när det börjar bli varmt ute. Det känns som den där första pirrande tonårsförälskelsen.

Om jag minns rätt vill säga - det är ju ett tag sen jag var tonåring......


6 kommentarer:

  1. Oh jag är så benägen att hålla med dig om din diss (ja även om din hiss så klart!).
    En del människor saknar helt enkelt den där känslan vilket är beklagligt!

    Hoppas att du får en fin valborg!

    SvaraRadera
  2. jag har haft en sådan arbetskamrat och henne var det stört omöjligt att få stopp på. Hon insåg heller aldrig att hon "elak".
    Vårkänslorna finns här också. Så skönt att slippa ha halva garderoben på sig när man går ut.

    SvaraRadera
  3. Men va va det där för jubelidiot??? Bra du fick tyst på honom i allafall!

    Jag var i skogen idag. Helt underbart! Slippa tunga jackor, bara på med fleec-jackan och iväg! (Ja lite mer kläder än så hade jag så klart, men du fattar...)

    Ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med om både dissen och hissen! Jag har precis samma vårkänsla just nu! Gött e det!

    SvaraRadera
  5. Dissen. Jag kan bara lägga till en extra diss där.

    Hiss för våren!!! Det instämmer jag i!
    Jag njuter i fulla drag.

    Ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  6. Håller verkligen med! Alltför många som inte förstår sig på de sociala koderna. Dom har ngt slags socialt gränshandikapp. Att göra sig lustig på annans bekostnad är så lågt.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...