Alla vi som gillar Maria

onsdag 25 april 2012



 För andra gången denna veckan har jag en date med några fina arbetskamrater fast inte samma fina som i måndags och i dag ska jag även få snusa på en ljuvlig liten bebis.

I dag ska vi vara hemma hos mig på lunch så därför har jag lite att stå i.

Då passar det ju alldeles utmärkt att ni får en uppgift att roa er med så länge.

Eller vad säger ni?

Ska vi köra lite hjärngympa??


Vilket svenskt kändispar döljer sig bakom mosaiken??




  • Dessa två något omaka personer blev ett par 1964 
  • De har spelat in såväl barnprogram som skivor
  • Man kan säga att mannen i förhållandet är något av en dubbelnatur
Rätt svar och vinnare presenteras i kväll.

Vinsten är precis som förra gången äran och en cyberapplåd!


Jag återkommer med rätt svar och en presentation av vinnaren i kväll.

12 kommentarer:

  1. Anita och Televinken! Det gissar jag på. :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha, Anita och Televinken och då har jag inte tagit svaret ifrån ovanstående. Näpp, för då jag tog av mig terminalglasögonen så såg jag dem på bilden...Kors vilken magi eller så är det rentav en fördel av att ha brytningsfel, skratt.
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Inte en aning. Först tänkte jag på Svenne och Lotta men de passade inte in på beskrivningen.

    SvaraRadera
  4. Det är ju Pippi och Herr Nilsson! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Har ingen aning....tänkte på pippi och lilla gubben....För har jag inte fel för mig så här Lilla Gubben ett sto...

    SvaraRadera
  6. Inte en susninmg - men ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  7. Äsch...jag var ju inte först. Det är ju Anita och Televinken, så klart :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Sånt här är jag verkligen riktigt urkass på. Ingen aning!

    SvaraRadera
  9. Måste erkänna att jag fick lite hjälp. Efter att ha läst svaren att det nog var Anita och Televinken, kan t.o.m. jag se Televinkens röda mössa och blå byxor....men för sent som vanligt.

    SvaraRadera
  10. Jag gissade faktiskt på Anita och Televinken innan jag läste kommentarerna. Nu är jag ännu mer säker. :)

    SvaraRadera
  11. Läste Millas kommentar och testade att kisa jättejättemycket på bilden. Ta mig fanken, då ser man ju Anita och Televinken!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...